معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خبر داد؛

افزایش سه برابری سرمایه در گردش در استان سمنان

حشمت الله عسگری گفت:۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌درگردش در کل استان پرداخت‌شده است که این رقم امسال به سه برابر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه نقدینگی و تامین سرمایه در گردش به عنوان یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان همواره در جلساتی نظیر گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل مطرح می‌شود، گفت: برای حل این مشکل پیش روی تولیدکنندگان سال گذشته مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان پرداخت‌شده است.

او ضمن بیان اینکه سرمایه در گردش امسال با افزایش سه برابری مواجه بود، افزود: تنها در بخش صنعت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ۲۳۵ میلیارد تومان نیز در بخش کشاورزی سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی سطح استان سمنان پرداخت‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه به دلیل افزایش قیمت ارز و گران شدن مواد اولیه، تقاضا برای نقدینگی و سرمایه در گردش زیاد شده است، ابراز داشت: در نظر داریم تا این مبلغ را به سقف دو هزار میلیارد تومان افزایش دهیم تا مشکل پیش روی تولیدکنندگان برطرف شود.

بخشودگی کامل جرائم مالیاتی و تامین اجتماعی

عسگری همچنین بابیان اینکه اختیارات خوبی به ستاد تسهیل استان سمنان واگذارشده است، تصریح کرد: بخشودگی کامل جرائم مالیاتی و تامین اجتماعی از جمله این بند‌ها است، اما با توجه به اینکه قبلا تا ۳۰ ماه بدهی‌های مالیاتی تقسیط می‌شد اکنون این مصوبه ابلاغ‌شده که تا ۶۰ ماه می‌توان تقسیط بلند مدت انجام داد تا تولید کننده بتواند بدهی‌های قبلی را پرداخت کند و این کمک خوبی خواهد بود.

او بابیان اینکه تلاش‌ها همواره در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان بوده است، افزود: از سال گذشته تاکنون باهمت ستاد تسهیل و رونق تولید ۱۲۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان به مدار تولید بازگشتند و ۴۰ واحد تملیکی توسط بانک‌ها مجدد به سرمایه‌گذاران واگذار شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه در هفته دولت امسال ۳۳۸ میلیارد تومان طرح اقتصادی افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: این طرح‌ها برای یک هزار و ۲۵۶ نفر اشتغال‌زایی داشت  که این پروژه‌ها بتواند سهم قابل توجهی در رونق اقتصادی استان ایفا کند.

انتهای پیام / م

بازگشت ۱۲۰واحد صنعتی سمنان به مدار تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.