بزرگترین منطقه ذخیره ژنتیکی گردو در جهان میزبان همایش ملی گردو

شهرستان تویسرکان از فردا میزبان برگزاری دهمین همایش ملی گردو در کشور است.

برگزاری همایش گردو در تویسرکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دهمین همایش ملی گردو، از فردا با حضور شرکت کنندگان داخلی این همایش در تویسرکان برگزار می شود.

در همایش ملی گردو، منبت و فرش دستبافت و نمایشگاه‌های جنبی آن، ۶۰ غرفه نیز آثار و هنر‌های مردم و هنر _ صنعت کاران این دیار را به نمایش خواهد گذاشت.

غرفه‌های نمایشگاه جنبی این همایش ملی شامل سوغات تویسرکان مانند گردو، سیر، سماق، شیرینی‌های محلی، دستگاه‌های گردو پوست کن و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی است.

تویسرکان، میزبان دهمین همایش ملی گردو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه غرفه‌های علمی و آموزشی سرشاخه کاری، پیوند زنی و زنجیره تولید نهال گواهی شده گردو در این نمایشگاه‌ها فعال خواهند بود، گفت: "صلاح الدین ایلماز" از متخصصان بین المللی حوزه باغداری گردو از ترکیه هم در این همایش حضور خواهد داشت.

اکبری افزود: شهرستان تویسرکان از بزرگترین زنجیره تولید کامل نهال گواهی شده گردو در غرب آسیا و حتی خاورمیانه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در روستای مراد آباد برخوردار است.

شهرستان تویسرکان با برخورداری از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو و تولید این محصول چند منظوره با کیفیت و مرغوب در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.
تویسرکان همچنین بزرگترین منطقه ذخیره ژنتیکی گردو در جهان است، این شهرستان بهشت غرب کشور هم لقب گرفته است.

تنه درختان گردو در خلق آثار منبت هم نقشی بی دلیل ایفا می کند.

نتهای پیام/ب

تحقق بیش از ۴۹ در صد شغل در تویسرکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.