تجهیز کتابخانه های عمومی فارس به لوازم ضروری

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از تجهیز کتابخانه های عمومی استان فارس به لوازم ضروری با هزینه ای بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری گفت: با توجه به نیاز کتابخانه های عمومی فارس به تجهیزات ضروری، از ابتدای امسال، بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان در بخش های تجهیزات چوبی، رایانه ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و... به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

او افزود: لوازم چوبی همچون قفسه های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه کودک و بزرگسال، چرخ حمل کتاب؛ لوازم کامپیوتری از قبیل تجهیزات اینترنت بی‌سیم رایگان، رایانه، اسکنر و چاپگر و ...؛ دوربین های مدار بسته و دزدگیر؛ اسپلیت و دیگر لوازم سرمایشی و گرمایشی و... از جمله وسایل و تجهیزاتی است که از ابتدای سال جاری تاکنون برای کتابخانه های عمومی استان تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تأکید بر اینکه توزیع تجهیزات براساس نیاز کتابخانه ها صورت گرفته است، گفت: این تجهیزات به تمامی شهرستان ها ارسال شده تا در اختیار کتابخانه ها قرار گیرد؛ آخرین مرحله نیز خرید تجهیزات چوبی برای کتابخانه های عمومی شهر شیراز بود که در هفته جاری به یازده کتابخانه شهر شیراز ارسال شد.

منوچهری در ادامه با تصریح اینکه کتابخانه های عمومی به صورت مسمتر و مداوم توسط کارشناسان اداره کل بازدید و نیازسنجی می شوند، عنوان کرد: در این بازدیدها وضعیت کتابخانه ها، کمبودها و کاستی‌های موجود در زمینه تجهیزات و منابع، نیازهای عمرانی و نقاط قوت و ضعف کتابخانه های عمومی بررسی می شود.

او با تأکید بر اینکه تجهیز، به‌سازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی از اولویت های اداره کل است، گفت: کتابخانه عمومی، مجموعه ای زنده و پویاست و نیازهای آن ها به صورت روزانه تغییر کرده و بروز می شود. تلاش بر این است که تا حد امکان مشکلات کتابخانه های عمومی و کتابداران را برطرف کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی اضافه کرد: استان فارس بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی در کشور را دارد انجام تعمیرات و تأمین تجهیزات در استان فارس با ۱۹۳ باب کتابخانه عمومی نهادی کار بزرگی که اعتبارات بسیاری می خواهد.

در حال حاضر ۲۴۰ کتابخانه عمومی شامل ۱۹۳ کتابخانه نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان به اعضا خدمات ارائه می دهند.
انتهای پیام/م

خرید تجهیزات ضروری کتابخانه های عمومی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار