راه اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در شیراز

دبیرخانه دایمی ترویج کتابخوانی در فرهنگسرای کتاب شیراز آغاز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز گفت: دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز با هدف هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های متولی کتاب و کتابخوانی راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ارگان‌های متولی کتاب و کتابخوانی هستند، افزود: راه اندازی این دبیرخانه در شیراز گامی در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

اسکندر پور تصریح کرد: انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران، از ۵ سال پیش با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یونسکو و وزارت کشور در حال برگزاری است که شهر شیراز در ۳ دوره این جشنواره به مرحله نهایی راه یافته و عنوان شهر دوستدار کتاب را کسب کرده، اما تاکنون موفق به کسب عنوان پایتخت ایران نشده است.

شهردار شیراز ادامه داد: با افتتاح این دبیرخانه علاوه بر تلاش برای انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط در زمینه کتاب و کتاب خوانی، افزایش سرانه مطالعه و قرار گرفتن کتاب در سبد خرید خانواده دنبال می‌شود.

او، اجرای ۵۰ طرح در حوزه کتاب، انتشار ۱۰ عنوان کتاب تا پایان امسال، غنی سازی کتابخانه فرهنگ سرا‌های سطح شهر و برگزاری مسابقات کتابخوانی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری شیراز در این زمینه برشمرد.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی را کمکی به توسعه فرهنگی شهر شیراز دانست و اضافه کرد: در جشنواره کشوری پایتخت کتاب ایران که اسفندماه هر سال برگزار می‌شود، علاوه بر انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران، شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

او، افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌ها و افزایش میزان امانت از صد هزار کتاب به ۲۱۴ هزار کتاب در استان را نشان از گسترش فعالیت‌های این حوزه برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب (کتابخانه ملی شیراز) اظهار کرد: پس از دو سال مطالعات کارشناسی، بازسازی این کتابخانه عمومی از ۶ مرداد آغاز شده است.

او گفت: کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب در مدت بازسازی تعطیل نمی‌شود و با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز، در این مدت به ساختمان شورای شهر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ت

افتتاح دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار