اعلام برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه

ویژه برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه شهر شیراز اعلام شد.

اعلام برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد فخار زاده رئیس ستاد نماز جمعه شهر شیراز و مدیر مجموعه فیزیکی مسجد جامع شهدا در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه با اشاره به اینکه در تقویم رسمی نظام اسلامی پنج مردادماه را به‌عنوان روز اقامه نماز جمعه نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: مبنای این نام‌گذاری این بوده که هر نهادی دارای روزی در تقویم نظام مقدس اسلامی است به همین دلیل ما نیز سالگرد نخستین نماز جمعه‌ای که در تهران در سال ۵۸ برگزارشده را به این نام نام‌گذاری کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه به‌تناسب سالگرد این روز، برگزاری نماز جمعه گسترده‌ای را در کشور خواهد داشت، افزود: در سطح شهر شیراز سعی شده که جلوه‌های ویژه‌ای که در روز جمعه وجود دارد در قالب برنامه‌هایی انعکاس خبری داده شود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز به برگزاری برنامه‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: پیش‌زمینه‌هایی مانند شورای فرهنگ عمومی را برگزار کرده‌ایم، بناشده حدود ۲۰ دستگاه با ستاد نماز جمعه هماهنگی داشته باشد، همچنین تعامل‌هایی با فرمانداری شیراز نیز انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در مسجد جامع شهدا ساماندهی شده است، عنوان کرد: با ساماندهی دبیرخانه امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را در راستای انعکاس اخبار ساماندهی کنیم.

فخار زاده در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌زمینه برگزاری برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم، از فردا یک‌شنبه برنامه اردوی جهادی را در روستای گرد خون برگزار خواهیم کرد که خدمات رفاهی و اجتماعی را به این روستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: با توجه به گستردگی برگزاری نماز جمعه در سطح استان جلسه‌ای با مسئولان ستاد برگزاری خواهیم داشت، همچنین برپایی نمایشگاه در نخستین روز بزرگداشت ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه یکی از برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد و پس‌ازآن گوشته‌ای از فعالیت‌های مهد آدینه را در این روزبه نمایش خواهیم گذاشت.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز ساماندهی دیدار‌های مردمی را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: ۴۲۰ نفر از نیرو‌های مردمی در ستاد‌های نماز جمعه مشغول به فعالیت هستند، در مجموعه جوانان در راستای تقویت مشاوره در ستاد نماز جمعه ۱۹ مجامع مشورتی را ساماندهی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در طول یک سال برنامه‌هایی اجرا می‌شود که پس‌ازآن تجلیلی در پایان سال از افرادی که در راستای برگزاری نماز جمعه عملکرد مثبتی داشته‌اند برگزار می‌شود.

فخار زاده بابیان اینکه ۱۵ هزار نفر در نماز جمعه شیراز شرکت می‌کنند، گفت: این تعداد افراد نماینده خانواده‌ها است و به‌صورت غیرمستقیم بیشتر است و اگر زیرساخت‌ها را آماده کنیم انشاء الله شاهد حضور بیشتر مردم خواهیم بود.
انتهای پیام/م 

برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار