شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت را تعیین می‌کند و باید مردم به دنبال انتخاب کاندیدایی باشند که آیتم‌های بیشتر و ممتازتری داشته باشد.

شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در جشن میلاد امام رضا (ع) که در حسینیه اعظم این شهرستان و با حضور امام‌جمعه، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان برگزار شد با اشاره به خداباوری و عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در این چهل سال دست عنایت خداوند بود که این انقلاب پابرجا مانده است.

وی افزود: جنگ تحمیلی را به‌قصد برچیده شدن نظام انقلاب اسلامی در همان اوایل انقلاب به راه انداختند، اما ایمان به خدا موجب شد این نظام نوپا پابرجا بماند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم باوجود تحریم‌ها، گرانی‌ها و... هرساله در راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت می‌کنند و این نشان ایمان و خداباوری است.

خاتمی اضافه کرد: نظام و کشور اسلامی با دو عنصر توحید و ولایت حفظ می‌شود که قله ولایت، ولایت امام رضا علیه‌السلام است.

وی بیان داشت: حجت شرعی ما، ولی فقیه است و به جوانان و همه می‌گوییم حجت مدار عمل کرده چراکه و حزب، باند و قبیله حجت شرعی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ابراز داشت: انتخابات در پیش است و استان فارس هم انتخابات خبرگان را خواهد داشت که باید شخص دیگری را به‌جای مرحوم آیت‌الله ایمانی نماینده خبرگان برای استان انتخاب کند و هم انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی را در پیش رو دارد.

خاتمی خاطرنشان کرد: آنچه وظیفه همه ما بوده حضور در انتخابات و آمدن پای صندوق‌های رأی به‌عنوان تکلیف است که باید مردم تلاش کنند انتخابات اصلح داشته باشند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت را تعیین می‌کند و باید مردم به دنبال انتخاب کاندیدایی باشند که آیتم‌های بیشتر و ممتازتری داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخاب اصلح به معنای این است که تا نمره ۲۰ وجود دارد مردم به سراغ نمره ۱۹ نروند.

خاتمی ادامه داد: اصلح به شخص دین‌مدار، ارزش‌مدار، خدمتگزار، استکبارستیز، انقلابی می‌گویند و مردم باید دقت کنند دین خود را فدای منافع شخصی این‌وآن نکنند.

وی اضافه کرد: دروغ گفتن در انتخابات حرام است مردم نباید به خاطر منافع شخص، یکدیگر را گمراه کنند و امید است در انتخابات آتی حجت‌مدار عمل کنیم و حجت شرعی هرکسی که هست به او رأی دهیم.

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: کسی که با توحید گره‌خورده و ولایت‌مدار است نه ولایت شعار باید این مطلب را در رفتار و عمل او دید.

خاتمی ابراز داشت: فتنه‌گران در انتخابات گذشته شمشیر علیه ولایت‌فقیه کشیدند و با در دست داشتن عکس امام از مقدسات سوءاستفاده کردند.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

صحبت های آیت الله خاتمی در شهرستان فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار