عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ آب در پلدختر به پایان رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ آب پلدختر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ آب پلدختر که از سیلاب فروردین ماه امسال آسیب دیده بودند به پایان رسید.

 رضا میرزایی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، ایستگاه‌های پمپاژ آب "واشیان"، "چم مهر" و "جایدر" بر اساس استاندارد‌های موجود طراحی شده بودند که در سیل ششم فروردین ماه که دبی سیلاب معادل سه هزارو ۳۵۰ متر مکعب در ثانیه بود، آسیبی ندیدند، اظهار داشت: در جریان سیل دوازدهم فروردین ماه که دبی آب بیشتر از دوره بازگشت ۱۰۰ساله بود، بخش‌های مختلف ایستگاه‌های پمپاژ آب بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

او گفت: عملیات آواربرداری و رسوب برداری این ایستگاه‌ها به صورتی که تجهیزات مدفون دچار آسیب مضاعف نگردند به طور کامل انجام و به پایان رسید و تمامی الکتروموتور‌ها، پمپ‌ها و سایر تجهیزات برقی و مکانیکی از زیر آوار تخلیه شده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان ادامه داد: در حال حاضر انجام آزمایشات به منظور بررسی سلامت سازه‌های باقی مانده، جهت مشخص شدن امکان پذیری استفاده یا عدم استفاده از آن‌ها در بازسازی ایستگاه و همچنین بررسی سلامت تجهیزات و هیدرولیک وضعیت رودخانه با توجه به سیلاب حادث شده و تغییر هندسه رودخانه در محل ایستگاه توسط مشاور در دست اقدام می‌باشد.

میرزایی افزود: بازنگری موقعیت سازه‌های مختلف ایستگاه توسط مشاور در دست مطالعه و طراحی است که بعد از این مرحله ساخت ایستگاه‌های پمپاژ به مناقصه گذاشته خواهند شد.

او ادامه داد: جهت کم کردن خطر سیلاب، ابعاد تاسیسات هیدرولیکی ایستگاه‌های پمپاژ آب پلدختر و برای سیلاب‌های با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله طراحی و اجرا خواهد.

انتهای پیام/ر

پایان عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ آب در پلدختر

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار