شیر مادر معجونی معجزه آسا

شیر مادر مهمترین محافظ در برابر بیماری هاست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شیر مادر معجونی معجزه آسا و مهمترین محافظ در برابر بیماری هاست و مادرانی که فرزندان خود را از این موهبت الهی بهره مند می‌سازند  فرزندان خود را در برابر بیماری ها و مخاطرات سلامت کودکان   بیمه می‌کنند.

شیر مادر معجونی معجزه آسا

 شیر هر مادر متناسب با نوزاد خودش است

اگرچه ترکیباتی که در شیر خشک وجود دارد تا اندازه‌ای به شیر مادر شبیه است، اما مقدار مواد مغذی درون این شیردست ساخته بشر برای همه نوزادان یکسان است و این در حالی است که شیر هر مادر متناسب با نوزاد خودش است.

 کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند دارای ضریب هوشی بالاترند.

شیر مادر معجونی معجزه آسا

مرجان نوروزی کارشناس بهداشت وخانواده  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند دارای ضریب هوشی بالاتر، تلکم روانتر رابطه عاطفی بهتر و دارای تربیت پذیری بهتر هستند.

نوروزی افزود: در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند بیماری‌های اسهالی، عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های ادراری، آسم و آلرژی و سوء تغذیه و چاقی وبیماری‌های بد خیم و سرطان کمتر دیدده می‌شود.

هرچند تغذیه با شیر مادر از مرگ یک میلیون نوزاد سالانه جلوگیری می‌کند، اما این شیر دهی برای مادران هم پر فایده است.

شیر مادر معجونی معجزه آسا

شیر دهی تضمین سلامت مادران

مریم فضلی خانی کارشناس مامایی هم در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: شیردهی ابتلا به خونریزی، کم خونی، وزن و دیابت نوع ۲ و خطر سرطان‌های پستان، تخمدان، و کاهش پوکی استخوان، را در مادران شیر ده کاهش می‌دهد.

شیر مادر معجونی معجزه آسا

در ایران تنها نیمی از نوزادان از شیر مادر تغذیه می‌کنند و این درحالی است تغذیه با شیر مادر نه تنها باعث داشتن نوزادانی سالمتر و قویتر میشه بلکه باعث میشود در آینده نسلی با نشاط‌تر داشته باشیم.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.