در مینسک انجام شد؛

توسعه مناسبات و همکاری‌های حوزه کشاورزی ایران و بلاروس

در ملاقات سفیر ایران با وزیر کشاورزی بلاروس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل کشاورزی دو کشور بررسی شد.

توسعه مناسبات و همکاری‌های حوزه کشاورزی ایران و بلاروسبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در ملاقات «مصطفی اویسی» سفیر ایران در بلاروس با «آناتولی خوتکو» وزیر کشاورزی بلاروس، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل کشاورزی دو کشور بررسی شدند.

در این دیدار اویسی با تشریح توانمندی‌های حوزه وزارت جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد که طرف‌های ذیربط ایران در بخش دولتی و خصوصی آماده تامین نیازندی‌های بازار بلاروس در حوزه میوه، مرکبات، شیلات، خشکبار، سبزی و صیفی جات می باشند.

او با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" از آبان ماه سال جاری درواقع کاهش و حذف تعرفه صادرات بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی ایران را فرصت مناسبی برای تامین نیازمندی‌های بلاروس در این حوزه دانست.


بیشتر بخوانید:بررسی ظرفیت‌های تجاری ایران و بلاروس با حضور هیات‌های طرفین


وزیر کشاورزی بلاروس با تبیین توانمندی‌های طرف بلاروسی همچنین امکان تامین برخی نیازمندی‌های متقابل، ظرفیت مناسب تولید و صادرات محصولاتی از قبیل گوشت گوساله، کره، برخی غلات و ... را از جمله مناسبترین اقلام برای توسعه اینگونه همکاری‌ها برشمرد.

طرفین در این دیدار با ارزیابی توافقات گذشته دو کشور در قالب مذاکرات کارگروه مشترک همکاری‌های کشاورزی، برنامه‌های آتی از جمله امضای توافقنامه قرنطینه و حفظ نباتات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

علاوه براین  در کمتر از یک ماه آینده پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در مینسک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار