مدیر حج و زیارت مازندران خبر داد؛

اعزام کاروان برای اربعین ممنوع

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: هیچ کاروانی در اربعین امسال به کربلای معلی اعزام نمی‌شود.

اعزام کاروانی برای اربعین ممنوع

سیدحبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به ممنوعیت اعزام کاروان برای اربعین امسال گفت: همه افرادی که قصد رفتن به کربلای معلی را دارند، حتما برای ثبت نام باید در سامانه سماح و نیز اخذ گذرنامه که شرط لازم برای خروج از کشور به شمار می‌رود، اقدام کنند.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های سامانه سماح استخراج اطلاعات ثبت نام شده‌ها است افزود: افراد می‌توانند با ثبت نام در این سامانه به صورت گروهی و انفرادی به این سفر معنوی بروند، ولی اعزام در غالب کاروان برای این برهه وجود ندارد.

ساداتی گفت:زائران از ۱۰ عاشورا تا ۳۰ صفر می‌توانند با انجام مراحل قانونی مانند ثبت نام در سامانه سماح و اخذ پاسپورت به این سفر معنوی بروند.

او افزود:بحث اصلی ما در این سفر بیمه و درمان زائران است افزود:افراد کارتی که هنگام ثبت نام دریافت کردند را همراه داشته باشند تا برای بیمه و درمان آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

ساداتی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند به مدت یک ماه در کشور عراق حضور داشته باشند گفت:زائران سعی کنند طول سفر خود را کوتاه کنند تا افراد دیگر هم بتوانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه افراد در این سفر مراقب مسایل بهداشتی باشند افزود:موکب‌هایی با حضور پزشکان در آنجا مسقر هستند که افراد می‌توانند در صورت بیماری به آن‌ها مراجعه کنند.

ساداتی گفت: زائران در این سفر معنوی قوانین کشور عراق را رعایت کنند و به آداب و رسوم آن‌ها احترام بگذارند.
انتهای پیام/س
 

کاروانی برای اربعین امسال به عراق اعزام نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار