سازمان حمایت خبر داد؛

میزان استحصال لاشه در دام سنگین در حدود ۵۰ درصد وزن دام است

موسوی گفت: میزان استحصال لاشه در دام سنگین حدود ۵۰ درصد وزن دام است.

حدود ۵۰ درصد وزن دام  میزان استحصال لاشه در دام سنگینبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، سیدداود موسوی معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه میزان استحصال لاشه در دام سنگین در حدود ۵۰ درصد وزن دام است، افزود: علاوه بر آن ضایعات واستخوان، خس گیری و حدود ۱۵ درصد از وزن لاشه است که بر این اساس و با توجه به نوع دام، میزان گوشت حاصل از کشتار دام سنگین میانگین حدود ۴۲ درصد وزن دام زنده خواهد بود.

او همچنین تصریح کرد: در همین راستا هزینه‌های حمل و نقل، کشتار، ضرایب و درصد‌های سود عمده و خرده فروشی، افت و... نیز به قیمت گوشت قابل عرضه اضافه خواهد شد و مقایسه قیمت دام زنده درب دامداری بدون توجه به تاثیر موارد ذکر شده، با قیمت مصرف کننده گوشت درب واحد صنفی و اعلام فروش بیش از سه برابری قیمت گوشت نسبت به دام زنده، مقایسه غلط و کاملا غیرکارشناسی است.


بیشتر بخوانید: اُفت ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار/واردات گوشت قرمز ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور است


معاون نظارت برکالا‌های مصرفی  سازمان حمایت  متذکر شد: برخلاف مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر و براساس اطلاعات موجود قیمت این محصول در سامانه قیمت این سازمان، متوسط کشوری قیمت دام زنده سنگین در تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال جاری معادل هرکیلو ۳۴ هزار و ۵۲۰ تومان است که با فرض وزن یک راس دام زنده سنگین حدود ۵۰۰ کیلوگرم، میزان گوشت حاصله بصورت تقریبی ۲۱۵ کیلوگرم بوده که بر اساس موارد مذکور، قیمت گوشت مخلوط حاصله در کشتارگاه در حدود ۸۰ هزار تومان خواهد بود که پس از کسر درآمد حاصل از آلایش باید هزینه‌های کشتار، حمل تا محل توزیع، درصد ضرایب سود عمده فروشی وخرده فروشی، افت و ضایعات و... را به قیمت مذکور اضافه کرد تا قیمت گوشت قرمز مخلوط درب واحد صنفی احصاء گردد.

موسوی همچنین ادامه داد: در تاریخ مذکور، میانگین کشوری قیمت مصرف کننده هرکیلو گرم گوشت مخلوط گوساله در سامانه این سازمان معادل ۸۵,۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت گردیده که با لحاظ موارد فوق الذکر و قیمت دام زنده دارای تناسب منطقی است.

او افزود: ضمناً گوشت قرمز بصورت تفکیکی (فیله، راسته، مغز ران، ران، سردست وقلوگاه) در بازار بر اساس شرایط کیفی هر قسمت، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌گردد.

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه به دلیل روند افزایشی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های گذشته، رصد وپایش قیمت این کالا در بازار بطور ویژه در دستور کار قرار داشته و چنانچه موضوع مذکور مصداق داشت قطعاً در گزارش‌های تنظیمی، مورد توجه و اهتمام ویژه این سازمان قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

قیمت گوشت مخلوط حاصله در کشتارگاه حدود ۸۰ هزار تومان خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
واله ما كه رفتيم ديديم يه پوست گاو يه ميليون تومنه مگه خرج كشتار و خورد كردن يه گاو چقدره ؟
آخرین اخبار