رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اُفت ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار/واردات گوشت قرمز ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور است

پوریان گفت: با توجه به ازدحام عرضه دام زنده، قیمت گوشت قرمز در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار تومان افت داشته است.

 

افت ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار/واردات گوشت قرمز ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور استمنصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به ازدحام عرضه گوشت و دام زنده، شاهد روند نزولی قیمت در بازار بودیم به طوریکه طبق اذعان فروشندگان قصابی، قیمت گوشت در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار تومان افت داشته است.

او لاشه گوساله با استخوان در عمده فروشی را ۵۷ هزار و گوسفندی را ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو لاشه گوساله در خرده فروشی‌ها ۶۵ تا ۷۰ هزار و لاشه گوسفندی ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود، هر چند در برخی مغازه‌ها ممکن است به سبب سودجویی مغازه داران با نرخ‌های بالاتری به فروش رسد.

پوریان بهبود وضعیت عرضه و افزایش ۳۰ درصدی جمعیت دام سبک و انبوه دام سنگین در واحد‌های پرواربندی را از جمله علل کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار دانست و افزود: با توجه به زایش دام در فصل پاییز، بازار گوشت از شرایط بحرانی خارج می‌شود چرا که در مواقعی که با افزایش عرضه در بازار روبرو می‌شویم، قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به فزونی عرضه در برابر تقاضا، انتظار می‌رود که وزارت صمت مجوز صادرات دام سنگین از کشور را بدهد چرا که واحد‌های دامپروری با مشکل انباشت دام روبرو هستند.


بیشتر بخوانید: گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟ / مازاد انباشت دام در واحدهای دامداری


وی نرخ هر کیلو دام زنده گوساله را ۲۷ تا ۲۸ هزار و دام سبک ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگرچه در میادین با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود، اما به سبب انبوه دام، افراد برای خرید به سراغ دامداران رفتند چرا که بسیاری از دلالان همواره سعی بر عرضه با نرخ‌های قبلی در بازار دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه واردات گوشت قرمز دام سنگین ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور صورت گرفته است، بیان کرد: میزان نیاز کشور به واردات دام سنگین تنها ۱۰ درصد است،، اما آمار نشان می‌دهد واردات ۲۵ درصد بیش از میزان نیاز کشور انجام شده است.

پوریان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال تمام توجه مسئولان برای تنظیم بازار به واردات بود که همین امر موجب شد تا از تولید داخل غافل شوند.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت دام در ایام اربعین گفت: در ایام اربعین به سبب انباشت دام در واحد‌های دامداری شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی قیمت گوشت گوساله و به طبع گوشت گوسفند هستیم، ضمن آنکه با آغاز زایش پاییزه دام‌های سبک نه تنها کمبودی در عرضه نداریم بلکه به سبب مازاد در صدد نامه نگاری با وزارتخانه هستیم تا با صادرات دام سبک بتوانیم مشکلات را در داخل به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

افزایش ۳۰ درصدی جمعیت دام سبک یکی از علل کاهش قیمت گوشت در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۰:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
گوشت گرده ران گوسفند که قبلا واقعا گرده ران بود و دنده و دنبالیچه و ... توش نداشت رو می شد با کیلیویی پنجاه هزار تومان خرید الان با هزار جور دنده و مخلفات و به اسم گرده ران کمتر از صدو ده هزار تومان نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
مدیران مسئول معتقدند که قیمت دام زنده به سبب انباشتگی در واحدهای دامداری و افزایش جمعیت دام نسبت به ماه های اخیر کاهش چشمگیری داشته و قیمت بالای موجود در بازار تنها ناشی از سودجویی دلالان است که هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ماکه چنین قیمت های از دامدار ودلال ندیدیم قیمت گوشت بسیاربالاست
آخرین اخبار