عملیات سبک‌سازی سکوی بهره‌برداری نوروز یک به منظور ایمن‌سازی، جلوگیری از آسیب دیدن پایه‌ها و فرسایش محیطی تجهیزات، در منطقه نفتی بهرگان در استان بوشهر به پایان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت نفت فلات قاره اعلام کرد: عملیات سبک‌سازی سکوی بهره‌برداری نوروز یک که ۸ مرداد  آغاز شده بود، پس از حدود ۳۷ روز کار با جمع‌آوری اتصالات موجود و تجهیزات از رده خارج و سایر ادوات بدون استفاده، پایان یافت.

این عملیات با تلاش کارکنان منطقه عملیاتی بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران انجام گرفت.

اردیبهشت نیز، عملیات سبک‌سازی سکوی بهرگانسر در همین منطقه نفتی به انجام رسیده بود.

میدان نفتی نوروز در ۹۷ کیلومتری منطقه بهرگان در شهرستان دیلم استان بوشهر واقع شده است، در ابتدا ۱۴ حلقه چاه فعال داشت که در خلال جنگ تحمیلی تأسیسات آن به طور کامل از بین رفت.

پس از پایان جنگ، بازسازی موقت تأسیسات در دریا و خشکی انجام و طرح توسعه و نوسازی میدان نوروز، شامل حفاری ۱۷ حلقه چاه جدید افقی، یک سکوی بهره برداری حفاری، یک سکوی چاه و یک سکوی مسکونی در برنامه قرار گرفت.

با پایان طرح، در نیمه اول سال ۸۴ تولید از این میدان به میزان ۹۰ هزار بشکه در روز آغاز شد که از طریق خط لوله ۲۲ اینچ به میدان سروش انتقال می‌یابد و پس از فرآورش نهایی در یک سکوی مجزا در میدان سروش به پایانه صادراتی و شناور سورنا (F.S.U.) منتقل، ذخیره و صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

عملیات سبک سازی سکوی نفتی نوروز یک انجام شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.