اخلاق و معنویت باید در بین دانش آموزان نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر فضاسازی اخلاقی و معنوی در مدارس به عنوان اولویت مهم گفت: اخلاق و معنویت باید بین دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش مناطق ۱۷گانه استان اظهار داشت: در برخی مدارس فضاسازی معنوی و اخلاقی رها شده است که این امر در تربیت اسلامی دانش‌آموزان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

او گفت: جدی گرفتن نماز و تربیت اسلامی در مدارس و همچنین سوق دادن دانش آموزان به سمت مساجد در مدارس باید در اولویت برنامه ریزی‌های تربیتی قرار گیرد.

نکونام، به اجرای طرح پیوند جوانان با مساجد اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح باید از مدارس شروع شود، به گونه‌ای که نماز و برنامه‌های فرهنگی در مدارس در بهترین مکان و مساجد نزدیک مدرسه برگزار شود.

به گفته او، برخی جشن‌ها، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و همچنین سرود‌های پخش شده در مدارس مغایر با شئونات و باور‌های دینی است و باید این آیین‌ها سالم و اخلاق محور برگزار شود.

نکونام با تاکید بر اینکه برخی منکر‌ها در مدارس و سطح جامعه در حال عادی سازی شدن است، افزود: عادی‌سازی منکر در سطح جامعه یکی از دسیسه‌ها و برنامه‌های دشمن است و باید با این دسیسه با بیداری اسلامی مقابله کرد.

او به آهنگ‌های مبتذل، برگزاری آیین‌های رقص و یا رابطه بین محرم و نامحرم و همچنین حیا شکنی در خصوص مسائل جنسی در برخی مدارس و محافل اشاره کرد و گفت: مقابله با این ضد فرهنگ‌ها باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد به حضور روحانیون در مدارس و استقبال از این قشر در برنامه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها در تربیت اسلامی و ترویج اسلام در مدارس استفاده کرد.

به گفته او، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان نیز باید برای تربیت نسل جوان و دانش‌آموز بیشتر وقت بگذارند و ارتباط بیشتر با این قشر داشته باشند.

او به تربیت اسلامی و دین‌محوری و دین‌مداری در بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: این امر با همکاری و تعامل حوز‌های علمیه و آموزش و پرورش و ائمعه جمعه و جماعات محقق می‌شود.

انتهای پیام/خ

نشست ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار