در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از خدمات القایی به وسیله اجرای نظام پرداخت DRG

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: با اجرای سیستم پرداخت DRG، تقاضای القایی و خطای پزشکی در مراکز درمانی بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

جلوگیری از خدمات القایی به وسیله اجرای نظام پرداخت DRGمحمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیستم پرداخت DRG اظهار کرد: سیستم پرداخت نظام سلامت در کشور‌های مختلف متفاوت است به طوری که در برخی از مناطق پرداخت به صورت حقوق ثابت انجام می‌گیرد که در آن کادر پزشکی اعم از پرستار، پیرا پزشک و پزشک حقوق ثابت را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: در سیستم نظام پرداخت سرویس کادر پزشکی بر اساس کارانه است به طوری که این سیستم پرداخت در کشورمان از سال ۷۶ تا به امروز اجرا می‌شود و باعث بروز اختلاف شدید حقوق بین جامعه پزشکی شده است.

شریفی مقدم تاکید کرد: سیستم پرداخت سیفور سرویس ناکارآمد بوده و باعث بروز مشکلات متعددی در نظام پرداخت پرسنل بهداشت و درمان کشور شده است، زیرا موضوع کارانه‌ها باعث بروز مشکلات مالی برای برخی افراد و پرستاران شده است.


بیشتر بخوانید: صدور ۷ هزار مجوز جهت تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های جدید


تاثیر سختی کار بر میزان پرداختی

دبیر کل خانه پرستار ایران افزود: بر اساس سیستم پرداخت DRG که به تازگی مطرح شده است خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان طبقه‌بندی می‌شوند که در آن حق العمل جراح و حق الزحمه کارکرد پرستار به وسیله سازمان‌های بیمه گر تعیین شده است.

او اضافه کرد: پرداخت حقوق بر اساس سیستم DRG باعث کاهش خطای پزشکی و نظارت بیشتر بیمارستان‌ها بر عملکرد پرسنل پزشکی می‌شود و سیستم پرداخت DRG از خدمات القایی جلوگیری می‌کند و اگر زیر ساخت‌های لازم برای نظام پرداخت DRG به طور کامل در کشور فراهم نشود این طرح محکوم به شکست است.

شریفی مقدم یادآوری کرد: در سیستم پرداخت DRG گروه‌های مختلف به تناسب سختی کار و میزان حضورشان در مراکز درمانی حقوق دریافت می‌کنند و به نوعی باعث مدیریت در منابع حوزه سلامت می‌شوند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار