چند خبر از کمیته امداد

کمیته امداد ثلاث باباجانی در ۶ ماهه نخست امسال اردو‌های زیارتی وآموزشی تفریحی برای مددجویان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سید امیر حسینی رئیس کمیته امداد ثلاث باباجانی گفت : به منظور پر کردن اوقات فراغت محرومان ومددجویان وآموزش آنان توسط واحد فرهنگی این اداره اردو‌های آموزشی تفریحی وزیارتی با هدف ارتقا سطح آگاهی ولی نعمتان برگزار گردیده است.

فرجی کارشناس مسئول فرهنگی گفت : اردو‌های زیارتی برای مادران ودختران به مشهد مقدس به تعداد ۶۰ نفربه مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال برگزار شده است

وی گفت:اردو‌های آموزشی تفریحی درون استانی برای دانش آموزان دختر وپسرومادران ودختران بازمانده از تحصیل جهت ۱۴۰ نفر با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

فرجی افزود: در مجموعه در نیمه نخست سال برگزاری اردو‌های فرهنگی برای ۲۰۰نفر از مددجویان ۷۸۰ میلیون ریال هزینه شد

کمک حامی نیک اندیش برای رفع مشکلات

رئیس کمیته امداد شهرستان هرسین گفت: یکی از حامیان نیک اندیش ۴۸ میلیون تومان برای رفع مشکلات درمانی، معیشت، تحصیل و مسکن به ایتام و فرزندان خانوار‌های مشمول طرح محسنین در شهرستان هرسین اهدا کرد.

 مراد محمدی گفت: هم اکنون ۳۸۵ فرزند یتیم و محسنین در این شهرستان از حمایت پدران معنوی بهره مند می‌شوند.

محمدی افزود: ۸۰۰حامی نیک اندیش حمایت از این فرزندان نیازمند را برعهده دارند.

او گفت: همچنین در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یکی از حامیان نیک اندیش ۴۸ میلیون تومان نذر ایام محرم را به ایتام و فرزندان خانوار‌های مشمول طرح محسنین در شهرستان هرسین اهدا کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان هرسین با یادآوری اینکه نذورات این حامی نیک اندیش در میان ۳۸ فرزند سادات و ۸ بیمار صعب العلاج مشمول طرح ایتام و محسنین توزیع شده، عنوان کرد: کمک این حامی خیر برای رفع مشکلات درمانی، معیشت، تحصیل و مسکن این فرزندان هزینه شده است.

مراد محمدی گفت: این حامی خیر ماهانه بیش از ۲۰۰ هزار تومان به سه فرزند یتیم تحت حمایت خود در شهرستان هرسین اهدا می‌کند و همواره در مناسبت‌های مختلف همچون قربان و محرم یاری رسان نیازمندان تحت حمایت در این شهرستان می‌شود

دعوت از مددجویان متقاضی و جویای کار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با دعوت از مددجویان متقاضی و جویای کار برای ثبت نام در حرفه‌های تخصصی طلا و جواهر، گفت: دوره‌های تخصصی طلا و جواهر سازی، تعمیرات، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ریخته گری فلزات قیمتی و نیمه قیمتی و فروشندگی جواهرات برای مددجویان کرمانشاهی تحت حمایت برگزار می‌شود.

 رشید جلیلیان گفت: این نهاد با مشارکت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی سطح شهر دوره‌های تخصصی طلا و جواهر برای مددجویان متقاضی و علاقمند ساکن در شهر کرمانشاه برگزارمی کند.

جلیلیان افزود: این دوره‌ها در رشته‌های طلا و جواهر سازی، تعمیرات طلا، نقره و جواهرات، تراش سنگ‌های قیمتی ونیمه قیمتی، ریخته گری فلزات قیمتی و نیمه قیمتی و فروشندگی طلاو جواهرات برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه حضور مددجویان در این دوره‌ها رایگان است و کمیته امداد تمامی هزینه‌های فراگیری مددجویان را پرداخت می‌کند، افزود: امیدواریم مددجویان علاقمند به رشته‌های تخصصی طلا و جواهر با مراجعه به واحد اشتغال این نهاد در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در پایان این دوره‌های آموزشی از کارآموزان مستعد طبق نظر کارشناسان جهت کار در کارگاه طلا و جواهر دعوت به همکاری می‌شود.

رشید جلیلیان با بیان اینکه آموزش‌های فنی حرفه‌ای با هدف کسب مهارت و توانمندی در اجرای شغل به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار مددجو در استان در دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای کوتاه مدت، بلند مدت و کارآفرینی شرکت کردند .

 

 

انتهای پیام/د

پر کردن اوقات فراغت محرومان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار