اضافه شدن ۳۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی فارس

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس از اضافه شدن ۳۰۰ کلاس تا پایان این هفته به ظرفیت فضای آموزشی استان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از این کلاس‌ها به ظرفیت فضای آموزشی شیراز اضافه می‌شود.

او افزود: پراکندگی توزیع کلاس‌های آماده بهره‌برداری و اضافه شدن آن‌ها به مجموع کلاس‌های مدارس در کلانشهر شیراز برحسب نیاز به ویژه در ناحیه ۴ آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

موصلی همچنین افزایش مهاجرت‌ها به شیراز و به تبع آن رشد جمعیت دانش آموزی در این کلانشهر و اطراف آن را از موارد مهمی عنوان کرد که موجب کمبود فضای آموزشی در جنوب و شرق شیراز و شهر جدید صدرا شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس دو نوبته شدن مدارس و جایگزینی را از راهکار‌هایی عنوان کرد که در شرایط فعلی برای جبران این کاهش در حال اجراست.

موصلی با تاکید براینکه مدارس کپری، خشتی و گلی دیگر در فارس وجود ندارد، افزود: در برخی نقاط روستایی و عشایری استان به دلیل اجرای سیستم ۳-۳-۶ از کانکس‌های استاندارد برای برپایی کلاس‌های درس استفاده می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: در نقاط روستایی که با عدم ثابت در کانون جمعیتی دانش آموزان روستایی به دلیل مهاجرت و کاهش تعداد جمعیت روستا مواجه هستیم، از کانکس به عنوان فضای آموزشی مدرسه استفاده می‌شود که البته همه این کانکس‌ها در مشخصات فنی، حفاظت از جان در برابر برق، تجهیز وسائل سرمایشی و گرمایشی، ایمنی و ... از استاندارد لازم برخوردار است.
انتهای پیام/م

۳۰۰ کلاس به مدارس فارس اضافه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار