گزارشی از یک رقابت نجومی در «راهنمای مسافران کهکشان»

هشتمین قسمت برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» با موضوع «سفر به ماه» پخش می شود.

گزارشی از یک رقابت نجومی در «راهنمای مسافران کهکشان»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتمین قسمت برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» با موضوع «سفر به ماه» جمعه ۲۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه چهار می رود.

اسماعیل باستانی مجری این قسمت برنامه میزبان دکتر مهدی جعفری ندوشن، دکترای مهندسی فضایی می‌شود. پنجمین رقابت استارکاپ در ۷و۸ شهریور ۹۸ برگزار شد و در این قسمت شاهد گزارش این رقابت نجومی هستیم.

رقابت استارکاپ، رقابت جامع منجمان آماتور ایران است که طی سال‌های گذشته به همت مرکز نجوم آوااستار و با همراهی و همکاری انجمن نجوم ایران، سازمان جغرافیایی و برخی دیگر از مراکز هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود.

استارکاپ رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی است که در آن مهارت‌های علمی و عملی شرکت کنندگان (نظیر مهارت‌های رصد با چشم غیر مسلح و ابزار نجومی، شناخت آسمان، اصول پیمایش، توانایی ثبت علمی رصد، محاسبات آماتوری...) موردسنجش قرار می‌گیرد. در پایان نیز نفراتی که در مجموع بخش‌ها حائز بالاترین امتیازات شده باشند، به عنوان برنده معرفی خواهند شد.

فرزین سوری در آیتم «سفینه‌ی کاغذی» به بررسی موضوع سفر به ماه در ادبیات و سینمای علمی تخیلی می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی مریم نیکانلو در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه و تولید و به صورت هفتگی جمعه‌ها پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار