تصمیم آرژانتین برای افزایش قیمت سوخت پس از حملات پهپادی یمن به آرامکو

پس از حملات پهپادی اخیر نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان و نوسانات بازار، آرژانتین تصمیم به افزایش قیمت سوخت گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از حملات اخیر به تأسیسات زیرساختی نفتی آرامکوی عربستان، آرژانتین اعلام کرد قیمت سوخت را به میزان ۴ درصد به دلیل نوسانات بازار افزایش می‌دهد.

وزارت انرژی آرژانتین با صدور بیانیه‌ای همچنین با اعلام این مطلب تصریح کرد: قیمت هر بشکه نفت ۵.۵۸ درصد افزایش خواهد یافت.

دولت آرژانتین اعلام کرده این تصمیم به دلیل افزایش شدید قیمت نفت برنت پس از حملات روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان بوده که سبب کاهش ۵ درصد عرضه نفت به بازار‌های جهانی و بالارفتن قیمت‌ها تا حدود ۱۵ درصد در روز دوشنبه شد.

در بیانیه وزارت انرژی آرژانتین آمده است: این حوادث سبب وضعیتی پیش بینی نشده و مهم در افزایش قیمت‌ها شد که به ناچار بر تولید، بازار و مسأله سوخت‌رسانی در کشورمان تأثیر گذاشت.

این اعلامیه پس از آن صادر می‌شود که پیشتر «مائوریسیو ماکری» در ماه اوت (ماه گذشته میلادی) از طرح ۹۰ روزه ثابت نگه داشتن قیمت سوخت خبر داده بود. طرح ۹۰ روزه ثابت نگه داشتن قیمت سوخت از سوی رئیس جمهور آرژانتین و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگانی که در اثر سقوط ارزش پزو (واحد پول آرژانتین) به شدت متضرر شده بودند، اتخاذ شد. سقوط پزوی آرژانتین پس از آن رخ داد که مائوریسیو ماکری در انتخابات مقدماتی در برابر «آلبرتو فرناندز» نامزد رقیب شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار