رها شدن از جاذبه‌های هوای نفس رمز درک پیام حق

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: رمز درک پیام حق، رها شدن از جاذبه‌های هوای نفس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  آیت الله عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار با ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه گستره دین عبودیت پروردگار است، گفت: از این جهت طبق نظر فق‌ها هر موضوعی که مطرح شود دین درباره آن حکم دارد.

او افزود: هر چند نباید دین را تنها به نماز خواندن محدود کرد، ولی طبق روایات رسیده از ائمه معصومین (ع) ستون و عمود خیمه دین و عبودیت نماز است.

آیت الله عبادی با تبیین و شرح جملات و واژه‌های کلیدی در اذان به عنوان مقدمات نماز گفت: جملات اذان با یکدیگر پیوند دارند به معنا که به عنوان مثال لازمه پذیرش یگانگی خداوند تسلیم شدن و پذیرش رسالت و نبوت حضرت محمد (ص) است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فطرت انسان بر مبنای عبودیت خلق شده است، افزود: از این نظر هر کس خود را از عبودیت پروردگار رها کند بی شک به سمت بندگی ثروت، شهرت و شهوت خواهد رفت و راه گریزی از این موضوع نیست.

او بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند هیچگاه بندگان خود را بیهوده و سرگردان خلق نکرده است بلکه می‌خواهد در نهایت او را به کمال و رشد و نهایت استعداد خویش برسد.

آیت الله عبادی ادامه داد: رمز درک پیام حق، رها شدن از جاذبه‌های هوای نفس است و تنها در این صورت مغناطیس پروردگار ما را به سمت خود می‌کشاند.

او با اشاره به اینکه ائمه جمعه فرماندهان میدان توحید هستند، یادآور شد: ائمه جمعه با تکیه بر سلاح و ایستادن مستحکم در برابر دشمنان پیام حق و بندگی را هر هفته به مردم ابلاغ می‌کنند.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.