معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در کرمان؛

سران طوایف به ثروتمند شدن مردم کمک کنند/از سرمایه های خرد استفاده کنید

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: کلید حل مشکلات ناشی از فقر در کشور راه حلش فریاد نیست.

سران طوایف به ثروتمند شدن مردم کمک کنند/از سرمایه های خرد استفاده کنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدباقر الفت معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضا در سومین گرد هم آیی سران وعلمای طوایف جنوب وشرق کرمان که در عنبرآباد برگزار شد گفت: این جلسه قرار است نقش سران طوایف را در ایجاد امنیت تقویت کند و به عبارتی نقش پنهان شما را در برقراری امنیت متجلی کند.

او افزود: بکارگیری توانمندی‌های متنفذین موضوع اصلی بحث است و رمز موفقیت این برنامه باید کشف شود و روی آن تاکید شود.

الفت تصریح کرد:موفقیت شما در این برنامه اعتمادی است که مردم به شما دارند، مردم داری سبب شده شما به عنوان معتمد انتخاب شوید و آنها به عقلانیت شما در امورشان اعتقاد دارند و این ظرفیت مهم که اعتماد مردم است باید حفظ شود ودر همه حوزه‌ها از آن استفاده شود .

معاون قوه قضا با بیان اینکه در جنوب کرمان مشکلات متعددی وجود دارد که با وجود شما می‌تواند حل شود اظهارکرد: تولید نشدن ثروت در این استان تاثیری بر ارتکاب جرم‌ها دارد اول باید فقر رفع شود.

او با اشاره به اینکه آیا اگر بخواهیم سرمایه گذاری کنیم در این استان باید از ۱۳ درصد سهم دولت استفاده کنیم؟  گفت: درمان درد فقر جنوب کرمان فقط این اقدامات نیست ما در کشور مان درد را می بینیم و فکر می کنیم باید با فریاد حل می‌شود  بلکه باید برای آن راه حل پیدا کنیم درد فقر را فقط مردم می‌تواند حل کنند  وکلید حل مشکلات فقر همین سران طوایف است.

الفت بیان داشت: در اوایل کارم  در خوزستان ،تصمیم گرفت از ظرفیت شیوخ استفاده کنم منابع مالی در اختیار ما قرار گرفت همین میثاق نامه را گسترده‌تر منعقد کردیم و شروع کردیم به کار کردن در درجه اول دنبال شناسایی شیوخ و بعد سراغ طائفه و عشیره رفتیم وطوایف را شناسایی کردیم.

او افزود: اگر دقت کنیم  طایفه ۲ هزار نفری  تحت فرمان یک نفر قرار دارند که باید ببینیم چند نفرشان معلم، پزشک، دانشجو، و چند نفر بیکار، فقیر داریم  که برای سران طوایف با این معیار‌ها جایگاه تعریف کنیم چرا که قرار است سران طوایف حلقه وصل جامعه وحاکمیت باشند.

معاون قوه قضا با اشاره به اینکه در دنیا درتولید ثروت برنامه هایی انجام میدهند که ما در حوزه فعالیت مان باید از آنها استفاده کنیم تصریح کرد:راه حل رفع فقر به کار گیری همین سرمایه خُرد منطقه است  و درواقع سرمایه گذاری خرد عامل بزرگی برای پایداری حاکمیت ها است.

او بیان داشت: توصیه بانک جهانی این است که برای ایجاد توسعه اقتصادی پایدار، از سرمایه های خرد خود استفاده کنید .

الفت با بیان اینکه حال چه کسی مردم را دعوت کند به این سرمایه گذاری؟  قطعا سران طوایف، زیرا مورد اعتماد مردم هستند، افزود: برای ایجاد ثروت شرکت های تعاونی سهامی عام را می توانید راه اندازی کنید.

او تاکید کرد: کرمان معادن غنی دارد کسانی که در این معادن فعالیت دارند مواد خام معادن را به کارخانه ها می فرستند ،سرمایه گذاری دراین حوزه می تواند با هدایت و دلالت متنفذین باشد.

معاون قوه قضائیه بیان داشت:میثاق نامه ای که فقط به امنیت محدود شود کار بسیار خوبی  است باید به ابعاد دیگر میثاق نامه نیز توجه ویژه ای داشت.

الفت با تاکید براینکه باید توان فوق العاده سران را به سمت ثروتمند شدن مردم ببریم اظهار داشت: شما سران طوایف باید مردم را به سمت رستگاری ببرید  اگر شما ریش سفید وبزرگ طایفه شدید پس باید مردم را از فقر نجات داده و برای مردم آسایش و آرامش ایجاد کنید.

 

او گفت:مردم اگر عدالت توزیعی را نبینند حکومت و سران خود را باهم در موضوع بی عدالتی نام می برند و ما باید به مردم نشان دهیم که عدالت گستر هستیم.

معاون قوه قضائیه بیان داشت:ما به عنوان قوه قضاییه آمادگی  اینکه در کنار شما قرار بگیریم را داریم.

سپس با حضور الفت معاون قوه قضا و مدیران اجرایی استان، سران طوایف مختلف شرق و جنوب کرمان میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار امضا شد.

انتهای پیام/ح

استفاده ازسرمایه های خرد در جنوب کرمان الزامی است

برچسب ها: طوایف ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.