برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس باشعار ما پیروزیم در نهاوند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت شعار ما پیروزیم در نهاوند اجرا می‌شود.

برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس باشعار ما پیروزیم در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ حسن مرادی، فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود و حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شهرستان نیز در این هفته هر کدام یک برنامه مهم و محوری برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: برگزاری رژه خودرویی و صبحگاه مشترک با حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی و سپاه ناحیه، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، افتتاح چندین پایگاه مقاومت بسیج از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در شهرستان برگزار می‌شود.

مرادی بیان کرد: نواختن زنگ مقاومت در کلیه مدارس شهرستان، سرکشی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه‌های جهادی محلات‌اقشار و پزشکی به نقاط محروم شهرستان، همایش بازنشستگان و پیشکسوتان سپاه و بسیجی با حضور فرماندهان اسبق سپاه ناحیه نهاوند، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز خواهر و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی خانه‌سازی در شهرستان، افزود: بر اساس تدابیر سپاه کل کشور طرح خانه‌سازی و تعمیرات برای افراد کم‌برخوردار در دستور کار سپاه ناحیه نهاوند نیز قرار گرفته است و تاکنون حدود ۱۹ واحد تعمیر شده و در بحث ساخت نیز از ۲۵ واحد سهمیه شهرستان حدود ۲۰ واحد در حال ساخت است.

مرادی با بیان اینکه ۲۵ گروه جهادی در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز تاکنون ۲۳۵ میلیون تومان وام خوداشتغالی به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و تلاش داریم که خانواده‌ها را خودکفا کنیم.

او افزود: در بحث طرح شهید بهنام محمدی نیز حدود ۱۴ مدرسه با حضور سرگروه‌های خاصی که از نیرو‌های سپاه هستند در کنار معلمان قرار است کار‌های تربیتی، مهارتی و آموزشی انجام شود که همه این سرگروه‌ها از قبل آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مرادی با اشاره به پرداخت ۹ مورد جهیزیه به افراد بی‌بضاعت توسط سپاه ناحیه نهاوند، تصریح کرد: در بحث برگزاری یادواره‌ها و تکریم مقام شهدا نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ یادوراه شهدا در شهرستان برگزار کرده‌ایم.

او گفت: با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات دشمنان تلاش می‌کنند که از حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند از همین‌روی در نظر داریم در نیمه دوم سال بحث‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی را درباره لزوم شرکت در انتخابات و انتخاب کاندید‌های اصلح در شهرستان برگزار کنیم.

او با بیان اینکه مقاومت و همیشه در صحنه بودن ملت ایران باعث حفظ انقلاب اسلامی شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران دنباله نهضت امام حسین (ع) است و هفته دفاع مقدس که امسال با ایام عزاداری امام حسین (ع) متقارن شده است فرصت مناسبی برای یادآوری حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس خصوصا برای نسل جوان و نوجوان است.

اوبیان کرد: دشمنان ما در گام دوم انقلاب وارد یک جنگ ترکیبی با انقلاب اسلامی شده‌اند و تهدیداتشان را چند برابر کرده‌اند و در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی وارد جنگ با انقلاب اسلامی شده‌اند.

مرادی با بیان این‌که در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران خار چشم دشمنان شده است، افزود: با تمام فراز و نشیب‌ها و تهدید‌های گوناگون دشمنان در طول چهل سال خوشبختانه ما توانستیم سرافراز و سربلند بمانیم و این به برکت پایمردی، ایثار، شهادت‌طلبی و همیشه در صحنه بودن ملت ایران بوده است.

او با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی ایران داعیه جهانی دارد و زمینه‌ساز تمدن اسلامی در جهان خواهد بود، گفت: در طول این چهل سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد بحث مقاومت باعث حفظ انقلاب اسلامی شده است و این مقاومت همواره با روحیه جهاد، شهادت طلبی و ایثار همراه بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: همین روحیه مقاومت ملت ایران باعث شده استکبار جهانی که قبلا می‌گفتند با ۱۲ شرط می‌خواهیم با ایران وارد مذاکره شویم اکنون گفته بدون هیچ شرطی حاضر هستیم که با ایران وارد مذاکره شویم.

مرادی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پیش‌برد اهداف انقلاب، گفت: رسانه‌ها در پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی و در پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند و در این زمینه خبرنگاران به عنوان سربازان جنگ نرم تلقی می‌شوند.

او تاکید کرد: اگر رسانه‌های داخلی کشور در جهت مقابله با تهدید‌های دشمنان انقلاب وارد عمل شوند و در مقابله با تفرقه انگیزی در بین مردم، در جهت ایجاد اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولین، در جهت بیان کردن حیله‌ها و نیرنگ‌های دشمنان و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی وارد عمل شوند بدون شک نقش بی‌بدیلی خواهند داشت.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه از دید کارشناسان و نخبگان سیاسی دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از ابزار‌های اصلی تداوم انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۳۰ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم وارد جنگ با کشور ما شدند و مردم ما علاوه بر این‌که نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور ما به دست دشمن برسد بلکه باعث تثبیت انقلاب اسلامی ایران نیز شدند.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران در طول این چهل سال در زمینه تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده و باعث دمیدن روحیه مقاومت در بین کشور‌های مستضعف و اسلامی دنیا شده است.

مرادی افزود: همچنین انقلاب اسلامی ایران در طول چهل سال عمر با برکتش باعث رشد جبهه مقاومت شد که این اهمیت بسیار زیادی دارد و اکنون جبهه مقاومت خاری شده در چشم دشمنان و باعث شده که منافع آمریکا و اسرائیل در دنیا به خطر بیفتد.

انتهای پیام/ا

۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در نهاوند برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.