مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

عدالت در سلامت یعنی دسترسی براساس نیاز و پرداخت براساس توان

صبح امروز مدیرکل بیمه سلامت لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت رفع همپوشانی دفترچه‌های درمانی گفت : صدور دفترچه برای افراد جدید متوقف شده است و کار بیمه سلامت منطبق بر رعایت عدالت در سلامت، دسترسی بر اساس نیاز و پرداخت بر اساس توان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  صبح امروز مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت رفع همپوشانی دفترچه‌های درمانی گفت : صدور دفترچه برای افراد جدید متوقف شده است و کل کار بیمه سلامت منطبق بر رعایت عدالت در سلامت، دسترسی بر اساس نیاز و پرداخت بر اساس توان می‌باشد.
شاهدخت فتحی بیرانوند افزود: رفع همپوشانی دفترچه‌ها در دستور کار جدی بیمه سلامت قرار گرفته است  و در مواردی همچون تمدید و تعویض دفترچه‌ها شناسایی خواهند شد.

او با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت بیمه سلامت هستندگفت :از این تعداد  ۶۷۰ هزار نفر در روستا، ۱۹۰ هزار بیمه همگانی، ۱۳۲ هزار کارمندان دولت، ۷۵ هزار سایر اقشار و ۷ هزار نفر بیمه ایرانیان می‌باشد.

او اشاره به دهک‌های متمکن جامعه که تمایل به استفاده  از خدمات بیمه سلامت دارند، اظهار داشت: این دسته افراد فقط با پرداخت سالانه نفری ۲۹۰ هزار تومان می‌توانند از خدمات بیمه همگانی در سال استفاده کنند که‌نسبت به سطح خدمات مبلغ بسیار ناچیزی ست.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان مهمترین اقدامات انجام شده را در سطح استان را تحت چهار طرح بزرگ  نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی مکانیزه به اسناد در بیمارستان، استحقاق سنجی و توسعه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری عنوان کرد.

شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: هم اکنون طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و الشتر اجرا شده است و ان شالله درصدد هستیم اگر بستر مهیا شود در کل استان نیز عملیاتی شود.

او همچنین افزود : از ابتدای سال تاکنون، ۱۱ هزار و ۷۰۵ نسخه الکترونیکی از سوی داروخانه‌ها، ۸ هزار و ۴۸۴ نسخه نیز توسط پزشک و ۵ هزار و ۹۴۹ نسخه نیز توسط آزمایشگاه و دیگر پاراکلینیک‌ها صادر شده است.

او در بیان مزایای نسخه نویسی الکترونیکی تصریح کرد: حذف کاغذ در انجام امور سلامت در قدم اول موجب کاهش هزینه‌های کاغذ بود و در مرحله دوم باعث افزایش قدرت تمرکز و دقت و نیز کاهش احتمال بروز اشتباه و خطا در نسخه خوانی و یا ثبت پرونده بیمار خواهد بود.

فتحی ببرانوند افزود: امسال ۳۲ هزار دفترچه برای افراد مددجوی کمیته امداد صادر شده است وی در خصوص زندانیان و خانواده هایشان نیز در صورت بیمار شدن در حوزه بستری می‌توانند با تحویل یک معرفی نامه از زندان، از این خدمت بهره‌مند شوند.

او همچنین در خصوص تعیین تکلیف بیمه افراد مجهول‌الهویه گفت: این افراد نیز در صورت ارائه معرفی‌نامه از سوی بهزیستی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: اتباع خارجی طی لیست قراردادی و در صورت پرداخت حق بیمه، قادر به دریافت خدمات بیمه سلامت هستند، ضمن اینکه تاکنون برای ۴۵ تبعه خارجی و ۱۹ دانشجوی خارجی دفترچه سلامت صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار داشت: خوشبختانه در خصوص پرداختی‌ها انضباط خوبی ایجاد شده است و مجموع پرداختی‌های بیمه سلامت در استان بدین شرح می‌باشد: ۴۱ میلیارد تومان واریز به دانشگاه علوم پزشکی از اول سالجاری تا پایان خرداد، ۱۰ میلیارد تومان واریز به بخش سطح یک روستایی از اول سالجاری تا پایان خرداد و نیز ۱۴میلیارد تومان از ابتدای سالجاری تا تیرماه به بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه و مراکز درمانی غیر دولتی و… واریز شده است.

انتهای پیام/ب

عدالت در سلامت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.