تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت + فیلم

ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بحرانی واقعی مبدل شده است که راهی برای برون رفت از آن ارائه نمی‌شود.

تشدید رویارویی دولتمردان انگلیسی با یکدیگر بر سر برگزیت + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، دیوان عالی انگلیس در حالی پس از سه روز بررسی دیدگاه مخالفان تعطیلی مجلس انگلیس و نماینده دولت در دفاع از آن، اعلام رای خود را به هفته آینده موکول کرد که در این دادگاه دولت متهم به فریب کاری شده است.

اختلافات بر سر برگزیت که همچون جامعه میان سیاستمداران انگلیسی عمیق‌تر شده جان میجر و بوریس جانسون دو نخست وزیر گذشته و حال و البته هم حزبی را به تقابل کشانده است.

در سومین روز از جلسه دیوان عالی انگلیس که قرار است به غیر قانونی بودن تعلیق مجلس این کشور بپردازد، جان میجر، نخست وزیر اسبق در دادخواستی که لرد گارنیر از طرف وی در دادگاه خواند، جانسون را همچون برخی دلالان معاملات ملکی، غیر قابل اعتماد معرفی کرد و گفت: اسنادی که دولت به منظور تعلیق مجلس ارائه کرده است، علت واقعی این سیاست را نشان نمی‌دهد و او از دیوان عالی خواست آن را غیر قانونی اعلام کند.

دعوا‌ها در داخل انگلیس در حالی ادامه دارد که اتحادیه اروپا با اعلام دریافت اسناد فنی دولت انگلیس درباره برگزیت و بررسی آن از روز جمعه، برای روشن شدن چگونگی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا ضرب الاجل دو هفته‌ای تعیین کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس در واکنش گفت: دولت قادر نیست در این مهلت، طرح خود را ارائه دهد و یک سال دیگر زمان لازم دارد.

استفن بارکلی وزیر برگزیت انگلیس هم در اسپانیا گفت: این موضوع با دقت در دولت بررسی خواهد شد و هم دولت من و هم اتحادیه اروپا، درباره جدایی ما از اتحادیه، باید انعطاف نشان دهند.

در حالی که بیشتر سیاستمداران و اقتصاد دانان انگلیس خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را خسارت بار‌ترین گزینه ارزیابی می‌کنند نخست وزیرانگلیس همچنان بر خروج حتی بدون توافق از اتحادیه اروپا تا نهم ابان تاکید می‌کند.

بوریس جانسون در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس گفت: من نمی‌خواهم اغراق کنم، اما پیشرفت‌هایی در مذاکرات با مقامات اتحادیه اروپا حاصل شده است و ما تلاش می‌کنم با توافق از اتحادیه اروپا جدا شویم، اما اگر نشد برای جدایی بدون توافق اماده ایم.

پافشاری نخست وزیر انگلیس بر مواضع خود برغم مخالفت‌های گسترده داخلی و خارجی با رویکردش در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا موجب شد برخی کارشناسان بوریس جانسون را متهم کنند که منافع خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهد.

رادنی شکسپیر در این باره گفت: بوریس جانسون فقط به یک موضوع فکر می‌کند و آن در دست داشتن کرسی نخست وزیری برای پنج سال اینده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: جانسون در پی آن است که ابتدا تا ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه و پایان مهلت انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا) نخست وزیر باشد و آن گاه با حدود ۴۵ درصد آرای مردم در انتخابات زودهنگام نخست وزیر باقی بماند.


بیشتر بخوانید: گاوچرانی بوریس جانسون در اسکاتلند + فیلم 



وی با بیان اینکه در صورت برگزاری انتخابات رای مردم میان چهار حزب عمده تقسیم می‌شود گفت: نخست وزیر در اندیشه آن است که به این موفقیت برسد.

ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اکنون به بحرانی واقعی مبدل شده است که راهی برای برون رفت از آن، ارائه نمی‌شود.

در این شرایط همه نگاه‌ها به دیوانعالی این کشور دوخته شده تا بلکه بتواند گره برگزیتی را که آینده سیاسی و اقتصادی این کشور را به گروگان گرفته باز شود هر چند که خیلی‌ها نسبت به آن خوش بین نیستند.

انتهای پیام/
 

حواشی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار