تدارک طبخ بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا برای زائرین اربعین در اراک

موکب حضرت رقیه (س) اراک در تدارک توزیع بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا در نجف اشرف است.

طبخ بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا توسط موکب حضرت رقیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، موکب حضرت رقیه (س) که توسط مردم تامین مالی میشود قرار است برای زائرین اربعین حسینی بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا طبخ و در نجف اشرف توزیع کند و از هم اکنون مقدمات این کار به همت بانوان مسجد امام حسین (ع) درحال انجام است.

اسدی، مسئول موکب حضرت رقیه در نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:  در مراحل مقدماتی کار ۷ تن پیاز و ۱۵ تن سبزی تهیه شده و خانم‌ها درمسجد امام حسین در شهرک حمید اراک، در حال خردکردن و سرخ کردن و بسته بندی این مواد غذایی هستند تا برای طبخ غذا در نجف اشرف ارسال شود.

اسدی افزود: آشپزخانه مرکزی موکب در صحن حضرت علی (ع) است و در شبستان حضرت زهرا مستقر میشویم و در ایام اربعین حسینی هر وعده ۷ هزار پرس غذا توزیع میکنیم که در مدت ۱۰ روز بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا توزیع میشود.

او تصریح کرد: تمام غذا‌هایی که برای این موکب تهیه میشود با کمک‌های مردمی است و از هیچ ارگان دولتی پول دریافت نکردیم.

مسئول موکب حضرت رقیه اظهار داشت: موکب حضرت رقیه (س) در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی با همکاری شهدای مدافع حرم در حدود سه سال پیش تاسیس شد و الان چهارمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.

او ادامه داد: موکب حضرت رقیه (س) با بیش از ۳۰۰ خادم از اول ذی القعده هر سال جهت تهیه غذا برای زائرین اربعین حسینی فعالیت خود را شروع می‌کند و در این مدت ۳ ماهه مقدمات سفر را آماده می‌کند و در روز دهم ماه صفر از اراک به سمت نجف حرکت می‌کنیم و در مرقد حضرت علی (ع) مستقر می‌شویم.

انتهای پیام/ ر

شروع فعالیت موکب حضرت رقیه (س) در اراک

برچسب ها: اربعین ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.