ترامپ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

رئیس جمهور آمریکا از وضع تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

ترامپ بانک ایرانی را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد تحریم‌هایی را بر ضد بانک مرکزی ایران وضع کرده است.

رئیس جمهور آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره وضع تحریم های جدید علیه بانک مرکزی ایران خودداری کرد. ترامپ همچنین درباره بکارگیری سناریوی نظامی علیه ایران مدعی شد آمریکا همواره آماده بکارگیری چنین گزینه ای است.

در حالیکه ترامپ در اعلام تحریم های جدید علیه ایران از لفظ Iran national bank  استفاده کرده بود، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد بانک مرکزی ایران را در کنار صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس در فهرست تحریم قرار داده است.

در همین حال، استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران را قابل توجه ارزیابی کرد. با این وجود، کارشناسان غربی اعلام کرده اند تحریم های جدید آمریکا علیه ایران جنبه روانی دارد زیرا هیچ تحریمی قابل توجهی وجود ندارد که واشنگتن بخواهد آن را علیه تهران اعمال کند و پیشتر تحریم شدید آمریکا علیه ایران اعمال شده است. 

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد این کشور تمام منابع مالی ایران را قطع کرده است.

استیون منوچین ادعا کرد: شرکت اعتماد تجارت پارس نیز در لیست تحریم ها قرار گرفته است. بانک مرکزی ایران میلیاردها دلار به سپاه پاسداران و سپاه قدس و نیز همکاران تروریست آن در حزب الله داده است.

او مدعی شد شرکت اعتماد تجارت پارس برای پنهان سازی مبادلات مالی جهت خرید اسلحه برای وزارت دفاع به کار گرفته شده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

رئیس‌جمهور آمریکا تحت تاثیر فشار لابی صهیونیسم با خروج از برجام، چهاردهم آبان پارسال نیز دور تازه تحریم‌های ضد ایرانی که عمدتاً صادرات نفت ایران، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می‌شد به اجرا گذاشت. سایر کشور‌های امضاکننده برجام یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار