چگونه آب پیاز را بگیریم؟

آب پیاز دارای خواص بسیاری است که در این مطلب نحوه گرفتن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آب پیاز، یک درمان طبیعی قدرتمند است که رشد مو را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهرشان را داشته باشند پیاز در بسیاری از غذا‌های که میخورید استفاده میشود. آن‌ها به هر چیزی که میخورید، عطر و طعم اضافه می‌کنند.

چگونه آب پیاز را بگیریم

تهیه آب پیاز در ۱ دقیقه
اول شما ۳ یا ۴ پیاز را پوست کنده و بعد میشویید و بعد ان را درمخلوط کن میریزید سپس اب پیاز را در ظرف میریزید.


بیشتر بخوانید: پیاز از چه بیماری‌های جلوگیری می‌کند؟


تهیه آب پیاز با رنده کردن پیاز
برای تهیه اب پیاز باید اول تعدادی پیاز بعد از پوست کردن شستن و رنده کردن ان را در ظرف برزیم سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید تا آب حاوی پیاز رنده شده به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب حاوی پیاز رنده شده، مدت ۵ دقیقه صبر کرده و سپس شعله گاز را خاموش نمایید. مخلوط حاصل را پس از سرد شدن ان را از صافی عبور بدهید حالا اب پیاز شما اماده است. (البته مخلوط حاصل را هم میتوان بدون عبور دادن از صافی در غذا استفاده کرد)

تهیه آب پیاز با برش دادن پیاز
روش دیگر برای تهیه آب پیاز، استفاده از پیاز به صورت برش داده شده می‌باشد. در این روش نیز ابتدا یک عدد پیاز متوسط را پوست کنده و سپس بشویید. آنگاه از قسمت بالا تا قسمت پایین پیاز برش‌هایی را به صورت افقی و در زاویه‌های مختلف ایجاد کنید به طوری که برش‌های پیاز از هم جدا نشوند یعنی برش‌ها را تا پایین‌ترین قسمت پیاز ادامه ندهید. این روش برش دادن پیاز سبب می‌شود که هم آب داخل پیاز وارد شود و هم اینکه برش‌های پیاز به سطح آب نیایند. هدف از این کار آن است که آب به همه قسمت‌های پیاز نفوذ کند. سپس پیاز برش داده شده (به روش بالا) را در داخل یک ظرف ریخته و مقداری آب به آن اضافه نمایید. ظرف مورد نظر را روی شعله اجاق گاز قرار داده و صبر نمایید تا آب محتوی پیاز به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن آب حاوی پیاز، مدت ۵ دقیقه صبر کنید و سپس شعله گاز را خاموش نمایید. سعی کنید مدت جوشیدن آب محتوی پیاز، حدودا ۵ دقیقه بوده و کمتر یا بیشتر نباشد. سعی کنید ظرف استفاده شده در این روش را کوچک انتخاب کنید تا آب کمی مورد استفاده قرار گیرد و آب پیاز، رقیق نباشد. در این روش نیازی به استفاده از صافی نیست و آب پیاز به راحتی قابل جدا شدن از پیاز می‌باشد. آب پیاز به دست آمده در این روش را نیز می‌توانید به طریق دلخواه مورد استفاده قرار دهید.

راه دوم برای برش دادن پیاز هم به این صورت است که می‌توانید پیاز را به تکه‌های خیلی کوچک برش دهید که در این صورت تکه‌های پیاز می‌توانند از هم جدا باشند. موقع جوشیدن آب محتوی پیاز می‌توانید با یک قاشق، مخلوط آب و پیاز را هم بزنید. شاید در این حالت نیز نیاز باشد که از یک صافی جهت جدا نمودن آب پیاز از تفاله پیاز استفاده نمایید. شما با استفاده از نبوغ و استعداد خود می‌توانید روش‌های دیگری را نیز به کار بگیرید

خواص آب پیاز
درمان سرطان
دترکیبات مختلف ضد سرطانی مانند:کورستین، آنتوسیانین و سدیم ارگانیسم در پیاز وجود دارد. مطالعات نشان میدهد که این ترکیبات به جلوگیری از ایجاد چند نوع سرطان کمک میکند. مطالعات دیگری نشان داد که، خطر ابتلا به سرطان مغز و ریه را نیز کاهش میدهد. پیاز همچنین حاوی فیبر میباشد که به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک میکند. این ترکیب در پیاز قرمز بیشتر است. پیاز سلول‌های تومور را نیز از بین میبردف که به درمان و پیشگیری سرطان کمک میکند.

کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌ها
فلانوئید‌های موجود در پیاز باعث کاهش التهاب، چه در داخل و چه در خارج بدن، میشوند. مصرف آب پیاز همچنین میتواند از اختلالات استخوانی مرتبط با التهاب نیز، جلوگیری کند.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
پیاز حاوی سلنیوم است. به همین دلیل میتواند سیستم ایمنی را افزایش دهد؛ سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد میکند و پاسخ‌های ایمنی بیش از حد را کاهش میدهد. این سلول‌ها همچنین پروتئین و کلسیم زیادی نیز تولید میکنند. عصاره این گیاه در درمان آسم و سایر بیماری‌های تنفسی نیز تاثیر گذار است. اندام‌های دفع کننده مانند ریه را نیز تقویت میکند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
من امتحان کردم نتیجه خوبی داشت...تنها چیزی که باعث اذیت میشه موها بعد شستشو بازم بوی پیاز میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
خیلی پیشنهاد خوبی بود ممنون از راهنماییون فقط میشه برای پرپشتی مو یه پیشنهدی بدید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اصلا خوشمزه نبود