باشگاه خبرنگاران جوان اراک گزارش می‌دهد:

بانویی با فوق دکترا از آمریکا، اما منادی وحدت درجهان اسلام

خانمی که فوق دکترا از دانشگاه کالیفرنیا موجب نشده تا دست از اسلام بکشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طوبی کرمانی دارای فوق دکترای فلسفه تطبیقی و کلام از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است، اما نه تنها تحصیل در ینگه دنیا باعث نشده تا از خود بیگانه و دلباخته غرب شود اتفاقا برعکس برخی‌ها که با تحصیل در آمریکا یا اروپا غربزده و مخالف اسلام می‌شوند با پذیرش دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اکنون منادی وحدت درجهان اسلام است.

بانویی با فوق دکترا از آمریکا، اما منادی وحدت درجهان اسلام

این بانوی ۷۰ ساله با چهره‌ای مهربان و شاد و سرشار از انرژی همراه با نوه اش به اراک آمده بود تا در اجلاسیه بین المللی بانوان از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در اراک سخنرانی کند و این فرصتی مناسب بود تا گفتگویی هرچند کوتاه با او داشته باشم.

نزدیک شدم و مصاحبه کوتاه، اما سرشار از نکته با خانم دکتر طوبی کرمانی داشتم و او با لحنی عالمانه، اما مهربان و صمیمی پاسخ سوالهایم را داد.

دنیای پرآشوب می‌خواهد از مذاهب اسلامی سوء بهره برداری کند

طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: از نگاه قرآن و ائمه و امام خمینی و امام خامنه‌ای واقعاً وحدت الان نیاز جدی جامعه مسلمان است.

کرمانی با اشاره به ضرورت ایجاد اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: این ضرورت را احساس کردیم که دنیایی که خودش عین آشوب و تفرقه است می‌خواهد از مذاهب در اسلام سوء بهره برداری کند بنابراین قبول کنیم که اگر ایران اسلامی به هوش نبود ما بعد از انقلاب در کشورمان مشکللات زیادی بین شیعه و سنی داشته باشیم.

نقش زن لجستیکی و مدیریتی است

او اضافه کرد: با توجه به همین اجلاسیه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، نقش زن، نقش هدایت است در واقع نقش زن لجستیکی و مدیریتی است برای کسانی که میخواهند در صف ایفای نقش کنند، اگر زنان و دختران ما که مادران فردا هستند نقش خودشان را بشناسند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیان کرد: به اینجا رسیدیم که زنان فرهیخته جهان چه شیعه و چه سنی را از اقصی نقاط جهان جمع کنیم و با اهداف و اساسنامه با هم باشیم و مثل حج ابراهیمی که هدفش وحدت و ندای واحد است بگوییم که ما باید با همدیگر دوباره در یک سطحی بتوانیم مادرانه و مدبرانه ایفای نقش کنیم و این وحدت اسلامی را در جوامع اسلامی به منصه ظهور برسانیم.

اختلاف شدید بین فرقه‌های مسیحیت درغرب

او با اشاره به یک خاطره جالب از غرب ادامه داد: در مسیحیت انواع فرقه‌ها کاتولیک پروتستان ارتودوکس و... وجود دارد و آنقدر بین این‌ها اختلافات شدید است که برای همدیگر شب نامه میفرستند و چشم دیدن همدیگر را ندارند.

کرمانی اظهار کرد: وقتی که یونان بودم از من به عنوان منادی وحدت دعوت کردند تا بین همه کشیش‌های برجسته مسیحیان آتن راهکار وحدت بین مذاهب و فرق مسیحیت بدهم و این نشان می‌دهدکه ما برگ برنده دستمان است، چون قرآن مان ندای وحدت دارد نه فقط وحدت بین فرق اسلامی بلکه وحدتی در شکل و شاکله‌ای بزرگتر.

او تاکید کرد: بنابراین ما باید حول محور ولایت بگردیم، چون اگر این نخ و ریسمان تسبیح را نداشته باشیم مشکل خواهیم داشت حول آن محور ولایت انشاء الله سامان علمی و عملی بدهیم.

روح وحدت در خانه و با نقش مادر شکل می‌گیرد

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان درباره اینکه تک تک خانم‌های مسلمان برای شروع به عنوان یک کار کوچک چه کاری را باید انجام دهند گفت: جواب این سوال قشنگ است این نگاه را باید در خانه خود نطفه اش را بریزیم و مادر با آن لطافت‌های خاصی که دارد واقعاً میتواند نقش این محوریت را ایفا کند یعنی ولایت اولیه مادران در خانه است و به عنوان همسر نقش لجستیکی بازی می‌کند پس بنابراین روح وحدت در با هم دیدن با هم گریستن با هم خندیدن و در همان خانه شکل می‌گیرد و بعد در جوامع بزرگ‌تر توزیع می‌شود.

حضور زن مسلمان با ظاهر اسلامی در جامعه برملا کننده دروغ‌های رسانه‌ای

او همچنین در پاسخ به این سوال که زن مسلمان با حجاب اسلامی بدون رسانه چگونه می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی و رسانه غرب وارائه الگوی زن غربی دوام بیاورد گفت: رسانه یک چیز است و اینکه در این دنیای پرآشوب شما با این هویت اسلامی حاضر شوید چیز دیگر است و اگر رسانه ۱۰۰ باشد ظاهر اسلامی زن مسلمان ۱۰۰۰ است و خیلی‌ها می‌دانند آن‌ها در رسانه فقط حرف می‌زنند، دکور درست می‌کنند، نمومنه خیابان‌های ایران را در اسرائیل می‌سازند، اداء و اطفار در می‌آورند که بگویند در ایران خبر‌هایی است، اما وقتی مردم شما را و حقیقت و واقعیت را در صحنه جامعه می‌بیند این کار‌های رسانه‌ای باورشان نمی‌شود.

اجلاسیه بین المللی بانوان از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور میهمانان بین المللی از ۳۰ ملیت در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی بر گزار شد.

اجلاسیه اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۱ مهرماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

استان مرکزی بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۸ هزار پیشکسوت جهاد و شهادت دارد.

مصاحبه از فاطمه سادات محمدی

انتهای پیام / م

برچسب ها: اسلام ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.