مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد؛

جریمه سنگین مالیاتی در انتظار پرشکان بدون کارتخوان است

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره فعالیت پزشکان بدون کارتخوان است گفت: جریمه سنگین مالیاتی در انتظار این پزشکان است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرنوع فرارمالیاتی جرم است و مراکز عرضه خدمت اعم از پزشکی و غیرپزشکی فاقد کارتخوان مشمول جریمه می شوند.
او از مردم خواست تا کسانی که خدمتی ارایه می کنند در هر صنفی کارتخوان ندارند یا کارتخوان آنها به نام صاحب پروانه بهره برداری نیست،گزارش تخلف آن را به سامانه ۱۵۲۶ ارائه دهند.
او گفت پزشکان تا پایان شهریور مهلت نصب کارتخوان متناسب با شرایط اعلامی امور مالیاتی هستند و کوتاهی از این قانون جرم و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد. 
پزشکانی که تا پایان مهرماه به قانون تمکین نکنند، جریمه شده و ۲ درصد از درآمدشان به عنوان جریمه مطالبه خواهد شد و این جریمه نیز غیر قابل بخشش است.
او جلوگیری از فرارمالیاتی را نیازمند همکاری بین بخشی دانست و بیان کرد که شناسایی مراکز بدون پروانه کسب و کار به همکاری شهرداری ها،اتاق اصناف و نیروی انتظامی نیاز دارد.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.

بیش از ۸۰۰ نفر شامل پزشک،دندان پزشک،کارشناس و ماما در این استان فعالیت دارند.

به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و آیین‌نامه ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و یا سازمان دامپزشکی و سامان نظام دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند تا نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش و دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

براساس آمار ظرفیت مالیات‌ستانی مشاغل پزشکی در طول یک سال، ۷۰۰ میلیارد تومان است.

از این میزان پزشکان تنها ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ تا ۲۵ درصد مالیات را پرداخت می‌کنند.

موضوع استفاده نکردن بسیاری از مطب‌های پزشکی از دستگاه کارتخوان (pos) که برای شناسایی نشدن درآمدهای آن‌ها و نپرداختن مالیات انجام می‌شود، در یکی دو سال اخیر به یکی از موضوعات مطرح در بین افکار عمومی تبدیل شده است.

این موضوع باعث شده که  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای پزشکان را به نصب پایانه‌های فروشگاهی و کسر ۱۰ درصد از حق‌الزحمه آن‌ها از سوی مراکز درمانی به‌عنوان مالیات الزام کند.

 

انتهای پیام/ط

جریمه ی مالیاتی برای پزشکان بدون کارتخوان

برچسب ها: علوم پزشکی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناعید
۱۱:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دولتی و خیریه میریم دیگه به مطب مراجعه نمی کنیم.چرا الکی بهشون پول بدیم.جاهای ارزون هم هست. خیلی هم بهترن . در ب خصوصی ها رو ببندیم وجلوی تقلب اینا رو می گیریم. تو بیمارستان خصوصی هم دیگه عمل نمی کنیم.دولتی ها دقیق تر وبهداشتی تر وعلمی تر هستن.