هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غربی‌ها می‌خواهند با ۱۵ میلیارد دلار تعهدات خود را جمع کنند/ تروریست‌های منطقه ساخته دست ایالات متحده هستند


عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر غربی‌ها می‌خواهند با ۱۵ میلیارد دلار تعهدات خود را جمع کنند، این مورد تایید ما نیست چراکه ارزش گفت‌وگو باید به تعهدات بین‌المللی باشد.


محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح امانوئل مکرون برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار خط اعتباری به ایران در ازای بازگشت ایران به تعهدات برجامی، گفت: ما در گفت‌وگو زیان نمی‌بینیم.

او ادامه داد: گفت‌وگو با شرایطی که ما داریم در هیچ موردی تعارضی با منافع ملی ما ندارد چراکه ما منطق قوی داریم که غربی‌ها این منطق را نداریم و شرایط خوبی را داریم.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در گفت‌وگو هیچ وقت ضرر نمی‌کنیم و گفت‌وگو همیشه می‌تواند به نفع ما باشد، یادآور شد: در گفت‌وگوهای گذشته که نتیجه آن برجام شد، به خاطر مواضع انسان‌دوستانه قوی و منطقی که هیئت ایرانی در برابر غربی‌ها داشت، آن هیئت موفق شد بخشی از خواسته‌ها و منافع ملی ما را حفظ کند و این گفت‌وگو به یک تعهد بین‌المللی منجر شود و قطعنامه‌هایی که در زیرمجموعه فصل ۷ منشور سازمان ملل بودند ملغی شود که در تاریخ سیاسی بی‌نظیر است.

هاشمی ادامه داد: اگر غربی‌ها می‌خواهند با ۱۵ میلیارد دلار تعهدات خود را جمع کنند، این مورد تایید ما نیست چراکه ارزش گفت‌وگو باید به تعهدات بین‌المللی باشد. آمریکایی‌ها دولتی استکباری هستند و همیشه علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند و باید دست از شرارت خود بردارند.

او افزود: ما شروطی داریم که جزو منطق ماست و ما فقط به ۱۵ میلیارد دلار اکتفا نمی‌کنیم چراکه این بهایی نیست که آن‌ها پرداخت کنند و خواسته‌هایی از کشورمان داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه باید تبادل قدرت در منطقه باشد، تاکید کرد: آمریکا نباید منطقه را تهدید، در امور کشور‌ها دخالت و از رژیم صهیونیستی و آشوب هاحمایت کند.

او تصریح کرد: تروریست در منطقه ساخته آمریکاست و آن‌ها به این مسئله اقرار دارند. شروطی که ما داریم فراتر از ۱۵ میلیارد دلاری است که امانوئل مکرون پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار