ظریف در مصاحبه اختصاصی با CNN:

خواهان جنگ نیستیم/ حمله نظامی به ایران یعنی جنگی تمام‌عیار

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ما خواهان جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم.

مصاحبه اختصاصی ظریف با CNN؛ حمله نظامی به ایران یعنی جنگی تمام عیاربه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با نیک پاتون در CNN هشدار داد که حمله آمریکا یا عربستان سعودی به قلمرو ایران منجر به جنگ تمام عیار خواهد شد.

ظریف با بیان اینکه ایران امیدوار است از درگیری نظامی پیشگیری کند، افزود: ایران  مایل به گفت وگو با رقبای منطقه‌ای خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. اما ایران با امریکا مذاکره‌ای نخواهد کرد مگر اینکه واشنگتن با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای، تحریم‌ها را کامل بدارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، همچنین گفت: من سخنان جدی در ارتباط با دفاع از کشورمان می‌گویم. ما خواهان جنگ نیستیم، نمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم. ما بر این باوریم که یک رویارویی نظامی بر اساس فریبکاری، وحشتناک است، شاهد تلفات زیادی خواهیم بود. اما ما در دفاع از خاک خود تعلل نخواهیم کرد.

ظریف بار دیگر حملات هفته گذشته به تاسیسات آرامکو را که موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده، تکذیب کرد. وی تاکید کرد که نیرو‌های حوثی‌هایی که، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند توانایی‌های نظامی خود را افزایش داده و قادر به انجام عملیاتی پیشرفته مانند عملیاتی هستند که نیمی از تولید انرژی پادشاهی سعودی را از بین بردند.

او در ادامه گفت: "من نمی‌توانم مطمئن باشم که آنها این کار را انجام داده اند، زیرا ما فقط بیانیه آنها را شنیدیم.  می‌دانم که ما این کار را نکردیم و می‌دانم که حوثی‌ها اظهار داشتند که حملات از جانب آنها بوه است. " این در حالی است که مقامات آمریکایی و سعودی بار‌ها مسئولیت حوثی‌ها در این حملات را رد کرده اند و انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفته اند.

ظریف در این مصاحبه امکان هرگونه مذاکره با دولت ایالات متحده را رد کرد مگر اینکه تحریم‌ها را براساس وعده‌های توافق هسته‌ای از میان بردارد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام قراردادی است که در آن ما با ایالات متحده به توافق رسیدیم. حالا چرا ما باید مذاکره کنیم؟ چرا باید مذاکرات و توافقات دیگر را آغاز کنیم که امکان دارد یکسال و نیم دیگر بی اعتبار باشد؟ اما اگر آنها تحریم‌های غیرقانونی را از میان بردارند، وضعیت متفاوت خواهد بود و ما می‌توانیم مذاکرات را در نظر بگیریم.


بیشتر بخوانید:ظریف در گفت گو با CNN: ایران هیچگاه تحت فشار مذاکره نمی‌کند



رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود:تحریم‌های ایالات متحده تلاش کرده اقتصاد ایران را فلج کرده و باعث شده نرخ ارز کاهش و قیمت‌ها افزایش یابد. 

ظریف گفت: " آنها هر کاری که می‌توانستند انجام دادند، اما نتوانسته اند ما را به زانو درآورند".

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، سی‌ان‌ان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
وطنم پاره تنم . آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. چون ایران در اوج اقتدار تسلیحاتی و نظامی است. ما سختی می کشیم که حاشیه امنیت داشته باشیم. که الان داریم. خدای منان را شاکرم که یکی از ابر قدرتهای نظامی جهان هستیم . یادمان باشد تا سختی نکشیم ، آسایش، حاصل نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
ظریف رو قبول دارم چون رهبری قبولش داره.تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
جنگ نشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
ما باید قدرت بازدارندگی خودمان را بالا ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
این هم از نشانه های ناکار آمدی برجام تان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
نخبه گرامی
وضع موجود نتیجه فروپاشی برجامه.نه خود برجام.یکم مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۵:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
ظریف جان خدا عاقبتمون رو بخیر کنه. اون شعارها از اقای روحانی یادمون هست که میگفت ما و اقدامات ما سایه جنگ رو دور کرد. تحریمها سختتر برگشت تهدید هم میشیم. این وسط هسته ای ما زیاد بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
باید قدرت دفاعی و تهاجمی کشور رو به بالاترین سطح برسونیم که بتونیم ضربات مهلکی به امریکایی ها وارد کنیم و تلفات سنگینی ازشون بگیریم که دیگه جرات نکنن حتی اسم حمله رو بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
خداوند شما را حفظ کند اقای ظریف
به فضل الهی ‍یروز این مبارزه خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
حالا فهمیدی اگر همین 6تا موشک نبود کشور ویران شده بود. حالا درک کنید قدرت بازدارندگی یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت جناب آقای ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت
آخرین اخبار