دیدار معاون وزیر اقتصاد با استاندار قزوین

موسوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به قزوین با استاندار دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید علی محمد موسوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با استاندار قزوین گفت: در شرایطی که با تحریم شدید مواجهیم باید بدانیم منابع ما فقط نفت و مالیات است که باید درست از آن استفاده کنیم.

موسوی افزود: در حالی که فروش نفت مشکل و محدود شده برای ما سرمایه گذاری خارجی مهم است.

او اضافه کرد: فاینانس باید در اولویت قرار گیرد تا جایگزین نفت نشود و باید بتوانیم از محل مالیات برای حقوق و طرح‌های عمرانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: در این شرایط هنوز در برخی شاخص‌ها از ترکیه جلوتریم و مانند این کشور برای توسعه به واردات انرژی نیاز نداریم.

او با بیان اینکه امروز بنزین در کشور از آب ارزان‌تر است، گفت: باید قیمت‌های انرژی منطقی شود تا توسعه محقق شود.

 استاندار قزوین هم در این دیار گفت: برای رسیدن به توسعه در شرایط کنونی داشتن مدل اقتصادی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ضروری است.

جمالی پور افزود : باید برای اقتصاد دولتی فکری کنیم، زیرا به نظر می‌رسد هنوز نگاه مثبتی به سرمایه گذار نداریم در حالی که باید اعتماد سرمایه گذار را جلب و زیر پایش فرش قرمز پهن کنیم.

او بیان کرد: هر سرمایه گذاری که در مسیر توسعه قرار گیرد باید حمایت شود و به همین دلیل دفتر استاندار روی هیچ سرمایه گذاری بسته نیست و هرلحظه آمادگی داریم موانع مسیر را برداریم.

استاندار قزوین افزود: باید در کشور به یک مدل اقتصادی مناسب برسیم و سپس از سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم.

او گفت: تامین امنیت، تعیین قیمت واقعی انرژی، رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت جدی از سرمایه گذاران باید دستور عملی مسئولان باشد.

جمالی پور تصریح کرد: باید همه ظرفیت‌های استان بدون محدودیت در اختیار سرمایه گذاران بویژه خارجی‌ها قرار گیرد، زیرا شرط اساسی برای توسعه جذب سرمایه گذار است.

او اظهار کرد: باید فرهنگ سرمایه گذاری و مدل اقتصادی در کشور تعریف و تبلیغ شود تا به توسعه دست یابیم.

منبع / مهر

انتهای پیام/ک

موسوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به قزوین با استاندار دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.