رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

۱۶ هزار میلیارد تومان سود انباشته متعلق به بخش معدن است

غریب پور گفت: از ۳۴ هزار میلیارد تومان سود انباشته شرکت‌های بورسی، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی است.

۱۶ هزار میلیارد تومان سود انباشته متعلق به بخش معدن استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو تصریح کرد: از ۳۴ هزار میلیارد تومان سود انباشته شرکت‌های بورسی، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور  افزود: در راستای بهره گیری از سود شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، امسال ۸ هزار میلیارد تومان به سرمایه شرکت فولاد مبارکه افزوده می‌شود. این سیاست در شرکت‌های گل گهر، چادرملو و مس نیز با هدف تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به ایجاد کمیته پایش طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی در ایمیدرو اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف کمیته فوق این است که از موازی کاری در سرمایه گذاری‌ها جلوگیری و این بخش به سمت توسعه متوازن هدایت شود.

او بیان کرد: زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی از این پس با سیاست‌های همگرایانه، اتکای کمتری به منابع بانکی خواهد داشت و منابع خود را صرف توسعه می‌کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو به دو اقدام کلان این سازمان اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی اکتشافات جدید و همچنین شناسایی و به کار گیری راه‌های نوین تامین مالی دو اقدام اساسی ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور تاکید کرد: تمامی برنامه‌های کلان بخش معدن و صنایع معدنی از جمله اکتشاف، تامین مالی، مدیریت سود انباشته شرکت‌های بزرگ، با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

او ادامه داد: طرح‌های بزرگ از جمله اکتشافات معدنی و توسعه فولاد تا ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن در منطقه صنایع انرژی بر خلیج فارس و ۵ میلیون تن سواحل مکران برعهده کنسرسیوم‌های بخش خصوصی قرار داده شده است.

به گفته غریب پور، امروزه بازوی "توسعه" و "توانمندسازی" به عنوان دو استراتژی ایمیدرو، با تشکیل کنسرسیوم‌های بزرگ معدنی انجام می‌شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: روز سه شنبه این هفته (دوم مهر ماه)، همزمان با برگزاری همایش اکتشافات معدنی، کنسرسیوم بخش خصوصی دوره‌ای جدید از اکتشافات در کشور را رقم خواهد زد.

او با ضروری خواندن اکتشاف در این بخش، افزود: با اجرای برنامه جدید اکتشاف، مساحت کل برنامه‌های اکتشافی این سازمان به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد به طوری که تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع مربوط به سال‌های ۹۳ تا ۹۷ است.

غریب پور ادامه داد: با انجام اکتشافات جدید، پتانسیل‌های تازه‌ای به سرمایه گذاران معرفی می‌شود. بررسی‌ها نشان داده، یک میلیون کیلومتر مربع از کل مساحت کشور (بیش از ۶۰ درصد)، قابلیت اجرای برنامه‌های اکتشافی دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین از روند رو به رشد صادرات ابراز خرسندی کرد و گفت: اکنون شرکت‌های فولادی با بیش از ۶۰۰ هزار تن سفارش خرید خارجی مواجه هستند.

وی ادامه داد: مدلی که ایمیدرو طراحی کرده در جهت رونق تولید و توسعه صادرات بوده و نتایج قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

بیش از ۶۰۰ هزار تن سفارش خرید خارجی شرکت‌های فولادی

برچسب ها: اخباراقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار