مشهد نیازمند شرایط بهتری در حوزه کتابخوانی است

شهردار مشهد گفت:مشهد به عنوان کلان شهری بزرگ و با اقتصادی قوی و پشتوانه‌های فرهنگی مناسب باید شرایط بهتری در حوزه فرهنگ و به ویژه کتابخوانی داشته باشد.

مشهد نیازمند شرایط بهتری در حوزه کتابخوانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در همایش روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد، گفت: مشهد به عنوان کلان شهری بزرگ و با اقتصادی قوی و پشتوانه‌های فرهنگی مناسب باید شرایط بهتری در حوزه فرهنگ و به ویژه کتابخوانی داشته باشد.

او ادامه داد: امیدورام با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی قدم‌های بزرگی برداریم و نوروز امسال هم در کنار برنامه‌های ویژه نوروز مانند المان ها، از کتاب هم استفاده کنیم و اقدام جدی در حوزه توسعه کتاب داشته باشیم.

شهردار مشهد گفت: در وضعیت امروز امکان خرید کتاب باتوجه به قیمت بالای آن برای همه اقشار مقدور نیست و ما در کنار همه مسئولین باید بتوانیم با ایجاد مراکزی در مناطق کم برخوردار کتاب را به افراد ارائه دهیم.

کلایی افزود: امیدوارم بتوانیم در شهرداری با همکاری و مساعدت شواری شهر و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در قالب یه برنامه میان مدت ۱۰ ماهه نظام توزیع کتاب با هدف عدالت اجتماعی را ایجاد کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سبزیان مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این همایش ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: به صورت ویژه یاد شهید فرقانی اولین شهید کتابدار استان را گرامی می‌داریم و بسیار خوشحالیم که توانستیم از هفته کتاب پارسال تا امروز بیش از ۱۰ هزار رخداد فرهنگی را رقم بزنیم.
 

قهرمان داخلی واقعی یا قهرمان‌های خیالی هالیوودی

 
سرهنگ حسین زاده معاون فرهنگی سپاه امام رضا نیز در این جلسه گفت: امروز کودکان با انیمیشن‌های خیالی خارجی مانوس اند و از مفاخر و قهرمانان واقعی و تاریخی خودمان غافل اند، از قهرمانان معاصر می‌توان به شهید محسن حججی اشاره کرد که هم کتابخوان بود و هم مروج کتاب.

او ادامه داد: اگر قرار است گام دوم انقلاب برای جوانان و نوجوانان قابل فهم شود راه دیگری به جز خواندن کتاب‌های تاریخی نیست، به همین منظور اگر خواستار پیشرفت کشور هستیم باید ترویج و توسعه کتابخوانی را در دستور کار قرار دهیم.

در این مراسم همچنین از برگزیدگانی، چون کتابخوانان برتر در رده‌های سنی مختلف، کتابداران برتر و اصحاب رسانه که در زمینه معرفی و ترویج کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی گام‌های ارزشمندی برداشته اند تجلیل شد.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار