خروج زمین‌های ملی از دست زمین خواران در قیروکارزین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: ۲۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی از دست متصرفان خارج شد.

خروج زمین‌های ملی از دست زمین خواران در قیروکارزین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین در یک عملیات میزان ۲ هکتار از زمین‌های ملی تصرفی این شهرستان از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی در این منطقه مبنی بر تصرف بخشی از زمین‌های ارزشمند ملی، موضوع در دستور کار مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت و پس از بازدید و هماهنگی‌های لازم مشخص شد سودجویان با تخریب زمین‌های ملی و تبدیل آن به باغ مرکبات اقدام به تصرف این زمین‌ها کرده اند.

نظریان با اشاره به هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیز تلاش شبانه روزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین و همکاری عوامل انتظامی شهرستان در این عملیات اظهار کرد: زمین‌های تصرف شده توسط یک دستگاه لودر رفع تصرف و درختان غیر مجاز در زمین‌های ملی قلع و قمع شد.

او ادامه داد: سودجویان و متصرفان شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.
این مقام مسئول گفت:حکم قلع و قمع در اراضی ملی تصرف شده به استناد تبصره یک الحاقی ماده ۵۵ قانون حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان قیروکارزین ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی، به گشت‌های مستمر و شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت از زمین‌های ملی اشاره کرد و افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف زمین‌های ملی و یا قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام/چ

بازپس گرفتن زمین‌های ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار