امسال، اعتبارات راه‌های استان چهارمحال و بختیاری با رشد ۴۰۰ درصدی همراه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ششمین نشست اعضا قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای استان گفت: خطا‌های انسانی مهمترین عامل سوانح جاده‌ای است که برای کاهش این سوانح باید فرهنگ رانندگی در جامعه ارتقا یابد.

او افزود: باید با استانداردسازی خودرو‌ها و همچنین رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان و فرهنگ سازی مناسب در جهت کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای گام برداشت.

عباسی اضافه کرد: اولویت‌های ترافیکی استان در زمینه‌های افزایش ایمنی جاده‌ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و ارتقای وضعیت راه‌ها تعیین خواهد شد.

او با اشاره به ضرورت ساماندهی ترافیک شهری گفت: اولویت‌های ترافیکی این استان در بودجه سال آینده به طور کامل پیش‌بینی می‌شود.

عباسی گفت: قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه و شهرداران استان تشکیل و در جهت تهیه و تدوین برنامه‌ای پنج ساله در راستای اولویت بندی رفع مشکلات ترافیکی و کاهش تصادفات اقدام شود.

او افزود: تعیین الگو‌های مناسب رفتاری، اصلاح ساختار و مهندسی حمل و نقل عمومی از موضوعات قابل توجه در توسعه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در استان است.

عباسی با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات راه‌های چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این رشد اعتبار تأثیر خود را در کاهش تصادفات نشان نداد.

انتهای پیام/ف

خطا‌های انسانی مهمترین عامل سوانح جاده‌ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار