افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مصر به ۶۵۰ نفر

منابع حقوقی مصر اعلام کردند تعداد بازداشت‌شدگان در تظاهرات ضددولتی روز‌های جمعه و شنبه به ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

افزایش تعداد بازداشت شدگان مصر به ۶۵۰ نفربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، منابع حقوقی مصر اعلام کردند تعداد بازداشت شدگان تظاهرات ضد دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در استان‌های مختلف این کشور به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده است که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها شب گذشته، یکشنبه، به صورت یکجا برای بازجویی به دادگاه فراخوانده شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند که صبح روز یک شنبه نیز ۶۰ بازداشت شده دیگر مورد بازجویی قرار گرفتند و دادستانی مصر حکم حبس ۱۵ روزه به بهانه تحقیقات برای آن‌ها صادر کرده است.

برخی از وکلای شرکت کننده در این بازجویی‌ها تاکید کردند که نیرو‌های امنیتی حتی همکار آن‌ها را پس از جلسه شب یکشنبه بازداشت کرده‌اند و بیشتر کسانی که در آن جلسه جزء بازداشت شدگان فراخوانده شده بودند، فروشندگان خیابانی هستند که در میدان‌هایی که در استان‌های قاهره، اسکندریه و السویس مردم برای تظاهرات در آن تجمع کرده بودند، حضور داشته‌اند.

استان‌های مختلف مصر روز‌های جمعه و شنبه شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست‌ها، فساد مالی و اقتصادی دولت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر بود که با سرکوب و بازداشت از سوی نیرو‌های امنیتی مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، آفریقا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار