هرمزگان رتبه نخست کاهش جرایم اولویت دار

هرمزگان رتبه نخست کشوری را در کاهش جرایم اولویت دار کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت دار در هرمزگان به ۲۱ درصد کاهش یافته و هرمزگان رتبه نخست کشوری را در این شاخص کسب کرده است.

او افزود: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد ضرب و جرح غیر عمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر ۱۰ عنوان مجرمانه اولویت دار امسال هستند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بیش از ۸۰ بند به صورت مصوبه توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

علیرضا ساوری افزود: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرایم به رتبه نخست کشوری در کاهش جرایم، دستاورد بزرگی است.

او گفت: هرمزگان تنها استانی است که شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در تمام شهرستان‌های آن فعال بوده و به نقش آفرینی مؤثر مشغولند.

ساوری افزود: طرح مصلحان خانواده به صورت گسترده در مناطق مختلف استان به مرحله اجرا گذاشته شده و در نتیجه آن ۲۷ درصد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر شده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان‌ها از جمله رودان ۳۷ درصد است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان که در بیانات اخیر رئیس قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفت، از سال ۹۶ در هرمزگان اجرایی شده است.

ساوری افزود: با پیگیری‌های دادگستری هرمزگان ۲۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی این استان شناسایی شده که در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، ۱۵ مورد آن رفع و اصلاح شده و ۷ نقطه دیگر در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/ز

کاهش ۲۱ درصدی ارتکاب جرایم اولویت دار در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.