رشد ۱۴ درصدی میزان ورودی نوآموزان به مدارس کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از رشد ۱۴ درصدی میزان ورودی نوآموزان به مدارس کشور خبر داد.

رشد ۱۴ درصدی میزان ورودی نوآموزان به مدارس کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،کمرئی با اعلام اینکه نیاز کلی آموزش و پرورش در حوزه معلمان بیش از ۷۷۷ هزار نفر است افزود: هم اکنون نیرو‌های آموزش وپرورش ۶۷۶ هزار نفر است که کمبود یکصد هزار نفری از سایر محل‌ها تامین شده است.

او با اعلام اینکه در سالتحصیلی جدید ۱۷ هزار و ۳۰۰ ورودی جدید معلمان به سیستم آموزش وپرورش داشتیم افزود: در سالتحصیلی گذشته ۴۴ هزار و ۷۰۹ فرهنگی بازنشسته شدند که این خود باعث ایجاد چالش برای تامین معلمان برای مدارس شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ۹۸ هزار نفر از محل حق التدریسی‌های آزاد وشاغلین مایل به تدریس اضافه و بازنشستگان تامین شده است افزود: مابقی کمبود نیرو را هم در در قالب ۶ ساعت کمک به سیستم اموزشی از طریق ۹ هزار و ۶۸۹ نفر از معاونان تامین کردیم.

کمرئی همچنین از رشد ۱۴ درصدی میزان ورودی نوآموزان به مدارس کشور هم خبرداد و افزود: تا سی ام شهریور ماه ۴۸۵ هزار نوآموز در مدارس کشور ثبت نام کرده اند.

او با اعلام اینکه در سالتحصیلی جدید یک میلیون ۲۰۵ هزار نو آموز وارد مدارس شدند افزود: این تعداد بخش قابل توجهی از فضا‌های فیزیکی را پر کرده اند و بخش اعظمی از ان‌ها هم در بخش غیردولتی ثبت نام کرده اند.
 
انتهای پیام/ن

 

در سالتحصیلی جدید یک میلیون ۲۰۵ هزار نو آموز وارد مدارس شدند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.