مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد:

۹۶ درصد از تماس‌های شهروندان با مرکز ۱۲۵ مزاحمی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: از مهرماه پارسال تاکنون بیش از ۷۹۲ هزار و ۹۲۱ تماس با مرکز فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر عزیزی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد امروز در ارائه گزارش عملکرد سازمان آتش‌نشانی در صحن علنی شورای شهر با اشاره به اینکه از مهرماه پارسال تاکنون بیش از ۷۹۲ هزار و ۹۲۱ تماس با مرکز فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی گرفته شده ، گفت: از این تعداد حدود ۴۴۱ هزار تماس مزاحمی و بیش از ۳۲۶ هزار تماس بی‌ربط بوده یعنی در مجموع ۹۶ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی مزاحمی و غیرمرتبط بوده است.

 او ادامه داد: از این تعداد تماس تنها بیش از ۳ درصد منجر به عملیات امداد و نجات و اطفا حریق شده است.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در راستای کاهش کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ۵ ایستگاه جدید در دست احداث است، گفت: در کنار ساخت این ۵ ایستگاه جدید، احداث دو ایستگاه دیگر در دست مطالعه و ۳ ایستگاه نیز در حال توسعه است.

عزیزی افزود: برای تجهیز و تامین بخشی از ماشین‌آلات مورد نیاز ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ۲۸۱ خودروی آتش‌نشانی خریداری و برای اولین بار در کشور از دو پلتفرم مجهز به نردبان ۷۲ متری که اکنون وارد گمرک شده، بهره‌برداری خواهدشد.

او تصریح کرد: همچنین ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات جدید آتش‌نشانی با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۴۶ درصد حریق‌ها و حوادث در مشهد در مجتمع‌های مسکونی اتفاق می‌افتد و ۴۵ درصد اعزام‌های آتش‌نشانی نیز مربوط به محبوس شدن افراد در آسانسور است؛ در کنار این موارد ۴ درصد ماموریت‌های آتش‌نشانی خارج از محدوده مشهد است.

عزیزی افزود: همچنین از مهر پارسال تاکنون حدود ۱۰۹ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند و تعداد ۱۱ هزار نفر با کمک آتش‌نشانان نجات یافته‌اند.

او اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: امسال نیز رشته آتش‌نشانی با ۸ کلاس فعال در مقطع کار و دانش در مشهد دایر شده است.

در جلسه علنی امروز، محمدرضا حیدری به عنوان آتش‌نشان داوطلب معرفی و از آتش‌نشانان جانباز و خانواده آتش‌نشان شهید نوروزی تجلیل شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

تنها بیش از ۳ درصد تماس ها با ۱۲۵ منجر به عملیات می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.