رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان سال/ برنامه بلند مدت برای اشتغالزایی

مخبر گفت: تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه، با بیان اینکه آمریکا طی سالیان گذشته همواره در تقابل با انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این تقابل از آن جهت است که ایران هیبت و هژمونی آمریکا را در جبهه‌های مختلف شکست داده و دیگر آمریکا رهبری گذشته را در منطقه ندارد.

او گفت: در گذشته حضور آمریکا در منطقه به گونه‌ای بود که حتی در ایران نمایندگان مجلس را نیز تعیین می‌کرد و امروز هیمنه آمریکا نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های دیگر منطقه از جمله سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، یمن و ... نیز شکسته شده است.

مخبر گفت: آمریکا امروز به چنان وضعیتی دچار شده که حتی نمی‌تواند از کشور هم پیمان خود در منطقه که میلیارد‌ها دلار خرج اسلحه می‌کند، در برابر یمن دفاع کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه امروز قدرت ایران در جبهه‌های مختلف نظامی، سیاسی، نفوذ راهبری خارجی و ... به نقطه‌ای رسیده که آمریکا را تهدید می‌کند، گفت: در یک جبهه دیگر نیز باید یاحسین بگویم که آن جبهه اقتصادی است.

مخبر گفت: در تمام موفقیت‌های گذشته کشور همیشه حلقه متوسط و متوسط به پایین جامعه پای کار بودند و در زمان جنگ، فتنه‌های اجتماعی، اعتراضات و ... پشت نظام ایستادند.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امروز وظیفه ما و شعار اصلی همه این است که عدالت و رسیدگی به همین طبقه متوسط و متوسط به پایین را برقرار کنیم.

او اولویت اصلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را نیز ایجاد شبکه‌ای برای برقراری عدالت بین همین مردم دانست و گفت: مهمتر از ساختن جاده، راه، دادن جهیزیه و ... که البته همه این‌ها هم اکنون از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌شود، اشتغالزایی برای این طبقه است.

مخبر از برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه اشتغال مردمی در کشور خصوصاً برای اقشار متوسط از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: امروز همه مسئولانی که اسلام، ایران و جمهوری اسلامی را دوست دارند باید در این نهضت اشتغال شرکت کنند و در مدلی که ما ارائه دادیم، پای کار بیایند.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اکنون روزانه حداقل ۱۰۰ طرح کوچک خانگی را با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در کشور به بهره‌برداری می‌رساند، یادآورشد: بنا داریم تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.

مخبر گفت: همچنین هشت هزار روستا کشور را نیز به کارگاه تولیدی تبدیل کرده ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به نگرانی‌ها و تاکیدی که مقام معظم رهبری درباره اشتغال استان کرمانشاه داشتند، افزود: حدود سه سال قبل قول دادیم که ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که تاکنون ۱۲ هزار از این تعهد محقق شده و سه هزار شغل دیگر نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

مخبر با اشاره به اجرایی شدن پنج هزار پروژه عمرانی، اشتغالزایی و عدالت اجتماعی در استان کرمانشاه تا پایان سال، اعتبار این پروژه‌ها را ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد که برای بیش از ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر شغل به همراه دارد.

او گفت: هم اکنون ۴۸۰ میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده است.

مخبر افزود: پس از پایان این تعهدات نیز بنا داریم طی سه سال آینده هر سال پنج هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

او از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایام زلزله نیز یاد کرد که در بخش‌های مختلف پای کار بوده است .

انتهای پیام/د

آمریکا در جبهه‌های مختلف شکست می خورد

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار