بررسی وضعیت پرونده‌های سیل فروردین ۹۸

جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت بررسی وضعیت پرونده‌های سیل فروردین ۹۸، گزارش کشت کلزا و برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه به برکات نقش ایمان در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت : به همان اندازه که تقوای الهی و ایمان در فردی جلوه نماید، برکات دنیوی و اخروی آثار ایمان نصیب انسان خواهد شد و در این راستا برپایی موکب شهدای جهاد کشاورزی در قصرشیرین جلوگاه ایمان کارکنان سازمان است و برکات آن قطعا به این مجموعه خواهد رسید.

چاله چاله معاون برنامه ریزی سازمان به گزارش خسارت سیل در بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت : تعداد افراد ثبت شده در سامانه سجاد ۲۰ هزار و ۲۴۲ نفر بوده است که در این خصوص ۱۵ هزار و ۶۵۰ طرح در پژوهشگاه فضایی تایید شده و ۱۴ مورد از پرونده‌ها در پژوهشگاه رد شده است و در هزار و ۵۳۷ پرونده نیز خطای نقاط جغرافیایی وجود دارد.

او تعداد پرونده ارسالی به کارگروه استانی را ۶ هزار و ۲۹۱ مورد اعلام کرد و گفت : تعداد ۴ هزار و ۴۲۷ مورد از پرونده‌های ارسالی به کارگروه استانی تاییدیه گرفته اند.

 چاله چاله مبلغ مصوب خسارت بلاعوض سیل را ۱۱۹ هزار و ۸۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : مبلغ تسهیلات مصوب نیز ۲۲۳ هزار و ۷۵۱ میلیون ریال بوده است.

او میزان مبلغ ارسالی به حساب مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را ۶ میلیارد تومان برآورد نمود و در پایان تعهد اشتغال استان در بخش کشاورزی را ۹ هزار و ۹۵۱ نفر اعلام کرد و گفت؛ در این راستا برخی از شهرستان‌ها عملکرد مطلوبی نداشته اند.

 هوشیار معاون زراعت سازمان سطح ابلاغی کشت کلزا در کرمانشاه را ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سطح قرار داد کشت کلزا در استان تا به امروز ۶ هزار و ۴۷۸ هکتار بوده است.

او افزود: سطح آماده سازی اراضی برای کشت کلزا ۴ هزار و ۳۵۷ هکتار است و سطح کشت شده نیز ۲ هزار و ۵۷ هکتار می‌باشد.

او درصد محقق شده سطح کشت ابلاغی را ۶ درصد برآورد نمود و گفت: این سطح کشت قطعا قابل قبول نیست

 هوشیار میزان بذر تخصیصی را ۳۴ هزار و ۶۶۰ کیلو و میزان بذر حمل شده را ۲۰ هزار و ۷۶۰ کیلو گرم اعلام کرد

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی به موضوع پرونده‌های سیل پرداخت و گفت: لازم است گزارش روزانه روند پیگیری پرونده‌ها ارائه شود.

 حاتمی با اشاره به گزارش ارائه شده از کشت کلزا، میزان سطح کشت شده فعلی را غیر قابل قبول دانست و گفت؛ مدیران شهرستان‌ها از تمامی پتانسیل‌ها برای ترویج کشت کلزا استفاده نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

پرونده‌های سیل بررسی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.