مبارزه با مگس میوه مدیترانه در جنوب کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: تاکنون در جنوب کرمان در سطح بیش از ۹۰۰ هکتار علیه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مبارزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در دومین جلسه کمیته فنی گیاه پزشکی با حضوراعضاء کمیته با محوریت مدیریت آفت کرم خراط و مگس میوه مدیترانه‌ای در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد گفت: اهمیت ساماندهی موضوعات گیاهپزشکی جنوب کرمان از اهمیت بالایی برخوردار هست و باید به آن رسیدگی شود که این کمیته با هدف انسجام و هماهنگی بین بخشی در جهت کاهش خسارت ناشی از عوامل خسارت زا گیاهی برگزار شده است.

او افزود: نحوه اجرای پروژه‌های مدیریت آفت کرم خراط و مگس میوه مدیترانه‌ای و تهیه دستورالعمل فنی جهت ابلاغ به شهرستان‌ها در دستور کار این کمیته قرار دارد و با مشارکت آن‌ها اجرایی خواهد شد.

برخوری گفت: شناسایی مشکلات مربوط به عوامل خسارت زای گیاهی و هدایت اولویت‌های تحقیقاتی منطقه از اهداف این کمیته در جنوب کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:بامشارکت باغداران مناطق آلوده به آفات کرم خراط و مگس میوه مدیترانه‌ای در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در راستای کاهش خسارت وارده به باغات انجام و این خسارات کاهش یافته است.

او به باغداران در زمینه انجام آبیاری منظم، تغذیه و حذف سرشاخه‌های آلوده به کرم خراط و سوزاندن بقایای آلوده را توصیه کرد و افزود:مدیریت تلفیقی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای نظیر جمع آوری و دفع میوه‌های آلوده، برداشت زود هنگام و استفاده از تله‌ها و طعمه پاشی در مناطق آلوده به آفت مگس میوه مدیترانه از اقداماتی است که باغدار باید انجام دهد.

برخوری افزود: تاکنون در جنوب کرمان در سطح ۲ هزار هکتار عملیات ردیابی آفت کرم خراط انجام شده که تعداد ۳ هزار اصله درخت آلوده شناسایی و همچنین در سطح بیش از ۹۰۰ هکتار علیه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مبارزه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

عملیات ردیابی آفت کرم خراط در باغات جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار