رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود:

زیرساخت معرفی شاهرود به‌عنوان پایتخت کتاب ایران آماده است

مهدیان گفت: معرفی شاهرود به‌عنوان پایتخت کتاب ایران آماده است دستگاه‌های متولی تا آخر مهرماه طرح‌های نو را باید به دبیرخانه ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا مهدیان  در جلسه پایتخت کتاب ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای معرفی شاهرود به‌عنوان ششمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران آماده است،گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب فرهنگی که در این شهرستان وجود دارد و گام‌های بسیار خوبی که در این حوزه برداشته شد امیدواریم بتوانیم شاهرود را به‌عنوان پایتخت کتاب و پایلوت کتاب و کتابخوانی کشور قرار دهیم.

او افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را باهدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری اثربخش و پایدار برگزار می‌کند و این عنوانی که هرساله طبق نظر هیئت‌داوران که بهترین برنامه را ارائه کرده باشند، به آن شهر اعطا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه این طرح با مشارکت نهاد‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها دهیاری‌ها، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران کانون‌های فرهنگی مساجد اجرا می‌شود، ابراز داشت: شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت می‌کنند.

مهدیان ضمن بیان اینکه این طرح از سال ۹۴ کلید خورد و طی پنج سال گذشته شهر‌های اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان و یزد توانستند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنند، تصریح کرد: هر شهری که با همکاری دستگاه‌ها و امضا شهردار و رئیس ارشاد برنامه‌های خود را ارائه کند قابلیت شرکت در این طرح را خواهد داشت.

او بابیان اینکه شهر انتخاب‌شده ملزم به ارائه گزارش‌های دوره‌ای و منظم از پیشرفت برنامه‌های ارائه‌شده به دبیرخانه است، اظهار داشت: تا پاییز این فرصت وجود دارد تا برنامه‌ها و جدول زمان‌بندی ارائه شود و اگر شهر کاندید برنامه و فعالیت قابل‌توجهی نداشته باشد از لیست حذف خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود اضافه کرد: کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهر‌ها با محوریت کتاب و کتابخوانی کشف جذب ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده ازجمله اهداف طرح محسوب می‌شود.

مهدیان بابیان اینکه در فراخوان ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب قلعه‌نو خرقان به‌عنوان کاندید معرفی‌شده است، بیان کرد: شاهرود شهرستانی که برنامه‌های اجراشده در آن را نمی‌توان در ردیف بسیاری از شهر‌های بزرگ دید و در این گام صرفاً یک جمع‌بندی نیاز دارد تا بتواند نظر هیئت‌داوران را جلب کند.

انتهای پیام / م

ترویج کتابخوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده با اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در  شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.