ضرورت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی در خوزستان

استاندار خوزستان بر ضرورت تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: تامین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی در استان ضرورت دارد و بخش قابل توجهی از این تامین خوراک می‌تواند از طریق جمع‌آوری فلز‌های نفتی باشد که به ۳.۵ میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد.

او افزود: تامین خوراک از مشکلات جدی در برخی مجتمع‌های پتروشیمی است که با جمع آوری فلز‌های نفتی بخش قابل توجهی از این مشکل برطرف خواهد شد و جذب ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی توسط هلدینگ خلیج فارس در دست اقدام است.

شریعتی بیان داشت: هلدینگ خلیج فارس از طریق پالایشگاه بید بلند ۲ خوراک پتروشیمی‌ها را تامین می‌کند و خوراک پتروشیمی‌ها برای تولید به پایداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مشکل پتروشیمی امیرکبیر در تامین خوراک اتان است و  این مجتمع باید برای رسیدن به شرایط پایدار خوراک، در جمع آوری فلر‌های نفتی در استان مشارکت، و سهم خود را میزان مبلغ مورد نیاز پرداخت کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: جمع آوری فلرهای نفتی برای کشور از اهمیت ویژه ای در حوزه اقتصادی و زیست محیطی برخوردار است تاجایی که این طرح پارسال با حضور رییس جمهوری وارد فاز اجرایی شد.

انتهای پیام/م

تهیه خوراک مجتمع های پتروشیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.