توسعه فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی تعداد ۹۳ پروژه با ۴۸۲ باب کلاس به همت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان بهره برداری و به اموزش و پرورش تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان میربد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی تعداد ۹۳ پروژه با ۴۸۲ باب کلاس و ۹۴ هزار و ۲۰۴ متر مربع زیربنا و با هزینه‌ای بالغ بر ۹۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تکمیل و برای بهره برداری به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

او ادامه داد: ۶۲ درصد از این پروژه‌ها از محل اعتبارات مشارکتی، ۲۲ درصد اعتبارات دولتی و ۱۶ درصد با کمک خیرین انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان با اشاره به اینکه از مجموع فضا‌های آموزشی استان ۳۳ درصد مستحکم و بدون ایراد است افزود:، ۳۹ درصد از فضای آموزشی استان اصفهان نیازمند مقاوم سازی و حدود ۲۸ درصد فضا‌های نیازمند تخریب و بازسازی است.

میربد با اشاره به دستور تخلیه ۴۷ مدرسه که به دلیل سن بالای ساختمان دارای آسیب سازه‌ای شدند ادامه داد: این مدارس در شهرستان‌های فلاورجان، دامنه، شهرضا و شرق اصفهان دچار فرونشست زمین بودند که با توجه به اهمیت موضوع دستور تخلیه فوری آن‌ها صادر شده است.

او با اشاره به این که در سال مالی جدید اعتبارات مالی این اداره‌کل بین ۲ تا ۲ و نیم برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت گفت: هم اکنون ۲۵۴ پروژه فعال با هزار و ۴۶۲ کلاس در استان داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان ادامه داد: مشارکت خیران در امر مدرسه سازی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و مشارکت خیران در هیچ پروژه‌ای کمتر از ۵۰ درصد نیست.

میربد ادامه داد: از اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت سال جاری مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان تعهد خیران را داشتیم که این کمک‌ها در حوزه احداث آپارتمان و خانه برای فضای آموزشی و کمک‌های نقدی برای ساخت مدرسه است.

انتهای پیام/ی
 

افزایش ۱۵ درصدی مشارکت خیران در ساخت مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.