پیش بینی برداشت بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت:امسال میزان تولید سیب زمینی از مرز ۵۰۰ هزار تن خواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اردبیل به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۵۱۵ هزار تن محصول تا پایان فصل برداشت تولید شود.

او افزود: تاکنون بیش از ۶۰ درصد ازمحصول سیب زمینی شهرستان اردبیل برداشت گردیده و انتظار می‌رود تا هفته اول مهر ماه عملیات برداشت این محصول در مزارع این شهرستان به پایان برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل عمده رقم کشت شده در اراضی شهرستان اردبیل را رقم آگریا عنوان نمود و از سایر ارقام کشت شده در منطقه نیز ارقام جلی، فونتانه، بانبا، کایزر و ساتینا را ذکر کرد.

احدی عالی در ادامه بیان کرد: سیب زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی این شهرستان بوده و وجود اراضی حاصلخیز و مستعد و آب و هوای مناسب موجب شده تا شهرستان اردبیل از قطب‌های مهم تولید سیب زمینی کشور محسوب شود.

او به سیب زمینی کاران توصیه نمود محصول تولیدی خود را در انبار‌ها و سردخانه‌های استاندارد نگهداری نمایند و به توصیه‌های فنی کارشناسان عمل کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بابیان اینکه امسال حدود ۹۳۰ هکتار از اراضی تحت کشت سیب زمینی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز گردیده است و با توجه به حصول عملکرد بالا و قابل توجه در مزارعی که از این نوع سیستم آبیاری (تحت فشار) بهره‌مند شده اند، افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار خصوصا سیستم آبیاری تیپ در مزارع سیب زمینی علاوه بر کاهش مصرف آب، تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی خواهد داشت.

وی در پایان از کشاورزان درخواست کرد از فرصت مساعدت دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار استفاده کنند وشیوه‌های نوین آبیاری را جایگزین روش‌های آبیاری سنتی نمایند.

انتهای پیام/ح

برداشت بیش از ۶۰ درصد از محصول سیب زمینی شهرستان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.