برنامه پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در اداره کل دامپزشکی

رئیس اداره بهداشت و مراقبت از بیماری‌های دامی از تبیین برنامه پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در شش ماهه نخست سال خبر داد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله بیماری‌های استراتژیک مانند تب برفکی، شاربن و... که از نظر خسارات اقتصادی، سرعت انتشار و بهداشت عمومی دارای اهمیت فراوانی بوده از مهم‌ترین رسالت‌های دامپزشکی است.

او افزود: درجهت تحقق این امر مهم تعداد ۶ هزار و  ۲۲۷ مورد بازدید و معاینه انواع دام سبک و سنگین در قالب برنامه رصد و پایش بیماری‌های دامی در شهرستان‌های استان توسط کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی انجام شده است.

دادفر با بیان اینکه مهمترین بخش از جمعیت دامی استان را دامداران روستائی و عشایری به خود اختصاص داده و درآمد سرانه آن‌ها بسیار پایین است گفت: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی که همراه با خسارت مالی سنگین به تولیدکنندگان است حائز اهمیتمب باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: روند برنامه پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در کنار واکسیناسیون دام بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی – قرنطینه‌ای تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

دستورالعمل بهداشتی اداره کل دامپزشکی برای دامداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.