در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام «خودسرانه» نتیجه آزمایش، غیرقانونی است

صابونی گفت: برخی شرکت ها، قراردادی مبنی بر خواندن جواب آزمایش آنلاین با مراکز آزمایشگاهی به امضا رسانده اند.

صابونی، معاون فنی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع ارزان بودن نسخه خوانی به وسیله آزمایش‌های آنلاین شرکت‌های استارتاپی اظهار کرد: شرکت‌های استارتاپی با هدف کمک به مردم با تعدادی از آزمایشگاه‌های پاتولوژی قرارداد می‌بندند که کار بیماران و مراجعه کنندگان در آزمایشات دوره‌ای‌شان آسان شود.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، اگر بیماری جهت دریافت نتیجه آزمایش خود، ۲۴ بعد از انجام آزمایش به پزشک معالج مراجعه کند، پزشک بر اساس قانون می‌تواند ویزیت جداگانه‌ای برای خواندن آزمایش و تفسیر نتیجه از بیمار دریافت کند.

صابونی افزود: اگر شرکت یا سایتی خودسرانه اقدام به خواندن نتیجه آزمایش و اعلام آن به بیمار کند این کار مداخله در درمان به حساب می‌آید و غیرقانونی است.


بیشتر بخوانید: فعالیت استارت آپی درمانی ممنوعیت قانونی ندارد


معاون فنی آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: برخی شرکت و سایت‌ها با مراکز آزمایشگاهی پاتولوژی قراردادی مبنی بر خواندن جواب آزمایش آنلاین به امضا رسانده اند و در ازای انجام این کار مبلغی را دریافت می‌کنند.

صابونی گفت: مسافت محل اسکان برخی از مردم با آزمایشگاه مربوطه دور است به همین دلیل برخی شرکت‌های استارت‌آپی جواب آزمایش را آنلاین می‌دهند که این کار مداخله در درمان به حساب نیامده و کاملاً قانونی است.

انتهای پیام/

دریافت حق ویزیت برای خواندن جواب آزمایش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار