توقیف ۲۲۰۰ مرغ فاقد مجوز در قاین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت:محموله مرغ زنده تخمگذار به تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان توقیف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، محمودی زاوه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین با بیان اینکه محموله مرغ زنده تخمگذار به تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان توقیف شد، گفت: در عملیات مشترک نیرو‌های دامپزشکی و پاسگاه انتظامی، این محموله مرغ زنده که در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.


او افزود: کامیون از خراسان رضوی به مقصد سیستان و بلوچستان در حرکت بود و ارزش ریالی این محموله حدود ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.


محمودی زاوه گفت: خونگیری برای انجام آزمایش‌های لازم انجام و محموله در محل کشتارگاه کشتار شد که تا مشخص شدن جواب آزمایش، مرغ کشتار شده توقیف است.


او افزود: در راستای انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای و جلوگیری از شیوع بیماری مهلک آنفلوانزا و همکاری‌های دامپزشکی و دایره آگاهی شهرستان قاین با انجام گشت‌های مشترک تلاش می‌شود با جابه جایی بدون مجوز بهداشتی حمل طیور به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی که در حال حاضر جامعه انسانی و صنعت طیور را تهدید می‌کند، مبارزه جدی صورت گیرد.


انتهای پیام/ب


مرغ‌های قاچاق به مقصد نرسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.